۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
۱۴۰ هزار متر مکعب آب‌های روان زنجان ذخیره سازی شد
مدیرکل منابع‌طبیعی استان زنجان :

۱۴۰ هزار متر مکعب آب‌های روان زنجان ذخیره سازی شد

زنجان- مدیرکل منابع‌طبیعی زنجان گفت: با افتتاح بند خاکی کرسف با سه میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۱۴۰ هزار متر مکعب آب‌های روان استان ذخیره سازی شد.

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، خلیل آقاجانلو گفت: ایجاد سیل‌بندها در مسیر آبراه‌ها می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد از خسارت‌های ویرانگر سیل جلوگیری کند و در کنترل و مهار سیلاب بسیار موثر است.

وی با اشاره به بهره برداری از بند خاکی کرسف،ابراز داشت: عملیات اجرایی بند خاکی کرسف از سال ۹۷ با اعتبار  ۳ میلیارد تومان آغاز شد و این بند باعث ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب روان‌آب شده و جلوی سیل در منطقه را می‌گیرد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت آبخیزداری و آبخوانداری در کنترل سیلاب،گفت: جمع شدن آب پشت سیل‌بندها مانع از فرسایش خاک و موجب افزایش پوشش گیاهی در منطقه می‌شود.

آقاجانلو با اشاره به تغییرات اقلیمی و تغییر رژیم بارش از برف به بارندگی در استان زنجان گفت: با توجه به این مقوله‌ها ایجاد سازه‌های آبخیزداری و انجام پروژه‌های پخش سیلاب آبخوانداری یکی از بهترین روش‌ها و به صرفه‌ترین پروژه‌ها برای کنترل سیلاب‌های فصلی است. 

کد خبر: ۱۱۸٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha