۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
تولید بیش از ۱۷ میلیون تن آهن اسفنجی تا پایان مهر

تولید بیش از ۱۷ میلیون تن آهن اسفنجی تا پایان مهر

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۷ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۴ تن آهن‌اسفنجی تولید کردند.

به گزارش بازار، بررسی عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد میانه، فولاد سبزوار، فولاد شادگان، صبا فولاد، فولاد نی‌ریز، آهن و فولاد ارفع، گل‌گهر، چادرملو، جهان‌فولاد سیرجان و فولاد بافت حاکی است، شرکت‌های یاد شده در مهرماه امسال ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۹۸۴ تن آهن‌اسفنجی تولید کردند که نشان‌دهنده رشد یک درصدی در مقایسه با مهرماه ۹۹ است.

در هفت‌ماهه امسال بیشترین تولید آهن‌اسفنجی در فولاد مبارکه با چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۸۶۰ تن به ثبت رسید و پس از آن فولاد خوزستان با یک میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۶۴ تن در مکان دوم قرار گرفت.

همچنین بیشترین رشد تولید در این مدت به میدکو با ۱۹ درصد رسید. میدکو در هفت ماهه امسال ۴۶۷ هزار و ۷۸۹ تن آهن‌اسفنجی تولید کرد.

بیشترین تولید مهر ماه امسال نیز متعلق به فولاد مبارکه با ۶۶۰ هزار و ۱۱۱ تن و بیشترین رشد تولید در این ماه (نسبت به مهر ماه ۹۹) متعلق به جهان فولاد سیرجان با ۶۸ درصد ثبت شد.

آهن‌اسفنجی پس از ذوب شدن، طی فرآیند ریخته‌گری به سه محصول شمش، تختال (اسلب) و میلگرد تبدیل می‌شود که این سه محصول برای مصارف مختلف به کارخانجات ارسال شده و در آنجا به محصولات پرکاربردتر دیگری تبدیل می‌شوند.

امروز در زنجیره فولاد کشورمان نزدیک به ۳۶ میلیون تن آهن‌اسفنجی، ۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله و ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کنسانتره ظرفیت نصب شده وجود دارد، اما در عین حال با مشکلاتی در تامین مواد اولیه مواجه هستیم.

در بخش آهن‌اسفنجی آمارها حاکی از ظرفیت کنونی ۳۶ میلیون تنی و برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۱ میلیون تن ظرفیت جدید و قابل تحقق است؛ بنابراین جمع ظرفیت به ۵۲ میلیون تن خواهد رسید و با توجه به پیش‌بینی ظرفیت ۵۲ میلیون تنی در افق چشم‌انداز در این حوزه، با موازنه کامل در این بخش مواجه‌ایم.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha