۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مبارزه با ملخ صحرایی در ۳۶۸۰ هکتار از مناطق آلوده استان بوشهر/ تاکنون خسارتی وارد نشده است
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

مبارزه با ملخ صحرایی در ۳۶۸۰ هکتار از مناطق آلوده استان بوشهر/ تاکنون خسارتی وارد نشده است

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح سه هزار و ۶۸۰ هکتار از مناطق آلوده استان بوشهر خبر داد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۶۰ اکیپ سم‌پاشی، ردیابی و پایش در عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: مبارزه با ملخ‌های بالدار و پوره‌ها به صورت شیمیایی و با دسته‌های تخم در سطح‌های محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون‌های تخم‌ریزی انجام‌شده است.

عمرانی بابیان اینکه اکیپ‌های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره‌ها را اعلام می‌کنند افزود: با ورود آفت ملخ صحرایی در اوایل اسفند ۹۸ به استان بوشهر تاکنون کار مبارزه با این آفت در سطح سه هزار و ۶۸۰ هکتار از عرصه‌های مناطق آلوده انجام‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۱۰ عدد دستگاه سم‌پاش آماده بکار در استان بوشهر وجود دارد و با دهیاری‌ها و شوراها هماهنگی شده در عملیات مبارزه و سم‌پاشی شرکت کنند.

عمرانی بابیان اینکه با خروج پوره‌ها در سال جاری نیز بلافاصله عملیات مبارزه در عرصه‌های استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: در زمان حاضر انواع سم‌پاش پشتی اتمایزر، پشت تراکتوری، فرغونی، زنبه‌ای توربولاینر، ULV و هواپیما آماده هستند و سموم موردنیاز نیز تأمین‌شده است.

وی یادآور شد: دسته‌های ملخ مهاجم از اول اسفندماه جاری وارد این استان شدند و ۹ شهرستان استان به غیر از دیلم را درگیر کرد و علاوه بر ۲۵ کانون آلوده سال جاری ۳۰ کانون آلوده از سال گذشته نیز وجود دارد که میزان مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود و با گرم شدن هوا کانون‌های سال گذشته زودتر فعال می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بابیان اینکه با توجه به مبارزه صورت گرفته با آفت ملخ صحرایی تاکنون این آفت به مزارع و باغ‌های استان بوشهر خسارتی وارد نکرده است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آن‌ها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha