۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
افتتاح ۳ ایستگاه Mrf پسماند با سرمایه گذاری ۵۰ میلیاردی
معاون خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد

افتتاح ۳ ایستگاه Mrf پسماند با سرمایه گذاری ۵۰ میلیاردی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اولین بخش از پروژه Mrf (ایستگاه میانی پسماند) تا ۴۵ روز دیگر در سه منطقه تهران افتتاح می شود.

به گزارش بازار، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر که اولین بخش از پروژه Mrf (ایستگاه میانی پسماند) تا ۴۵ روز دیگر در سه منطقه تهران افتتاح می شود گفت: امیدواریم تا سال آینده تعداد این ایستگاه ها که می تواند نقش مهمی در کاهش آمار زباله گردها داشته باشد، به ۱۲ ایستگاه افزایش یابد.

بهرامی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درمورد حجم سرمایه گذاری در این سه ایستگاه Mrf گفت:    این پروژه توسط بخش خصوصی انجام شده و برای تکمیل سه ایستگاه نخست آن، حدود ۵۰ میلیارد هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه ها در سطح شهر گفت : براساس مطالعات انجام شده، اگر تفکیک زباله از مبدا به درستی انجام شود حداقل ۶۰ درصد از زباله گردی کم می‌شود.

بهرامی، با ذکر اینکه وظیفه ما این است که شهر را تمیز کنیم گفت : اما در عین حال نباید به گونه‌ای تداعی شود  که شهروندان وظیفه اشان ریختن آشغال در معابر و اماکن عمومی است و وظیفه شهرداری هم جمع آوری آنهاست!

وی با اعلام اینکه درپایتخت و درطول یک دوره سرویس رفت و روب شبانه روزی شهری ۱۴ هزار نفر کارگر کار می‌کنند گفت:  در شهری مانند تهران، با فرهنگ بالایی که مردم آن دارند، این رقم بسیار بالاست!

معاون شهردار تهران با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس زیبایی های شهر در کنار انتقادهای مطرح شده افزود: باید زیبایی‌های شهر را به مردم نشان دهیم مثلا در تهران دو هزار و ۳۰۰ پارک داریم که زیبایی های آن باید به مردم معرفی شوند البته، در عین حال هرجا کسری و نقصانی هست آن را نیز باید مطرح کرد.

وی با ذکر اینکه مردم تهران  و منتقدان به شهرداری در خصوص جریان بارندگی و آبگرفتگی باید بدانند که از دو ماه قبل شهرداری لایروبی‌ها را انجام داده است افزود: زمانی در تهران بیش از دو میلیون نقطه "تجمع زباله" داشتیم که اکنون با تدابیر انجام شده این رقم به ۵۰ هزار نقطه رسیده است اما باز هم به نظر ما این وضعیت چندان مطلوب نیست و باید تلاش کنیم طی ۴ سال آینده این رقم به ۱۰ نقطه کاهش پیدا کند.

بهرامی درباره نقش شهرداری در ساماندهی کودکان زباله گرد نیز گفت: نباید خودمان را درگیر معلول کنیم. از دید من، هر طرحی که برمبنای ساماندهی زباله گردی تنظیم شود، غلط است چراکه، باید علت زباله گردی را پیدا کنیم. در این میان البته بخش عمده‌ای از "علت" به ما بر می‌ شود که باید شیوه جمع آوری پسماند را اصلاح کنیم.

وی با ذکر اینکه همه باید کمک کنیم  برای طرح تفکیک از مبدا تلاش کنیم گفت: باید بدانیم هر کدام ازما در خانه‌های خود نیز وظیفه داریم و باید زباله‌ها را تفکیک کنیم. شهرداری باید زیرساخت‌های تفکیک را برای شهروندان ایجاد کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: درواقع باید علت این پدیده را در زیر ساخت‌های شهری اصلاح کنیم و مردم نیز مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و تفکیک از مبدا را انجام دهند چرا اگر تفکیک از مبدا در کنار طرح های شهرداری به درستی انجام شود، حداقل ۶۰ درصد از زباله گردی کم می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha