۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
سرمایه گذاری کلان هوآوی چین برای توسعه اقتصاد دیجیتال «آ سه آن»
بازار گزارش می دهد؛

سرمایه گذاری کلان هوآوی چین برای توسعه اقتصاد دیجیتال «آ سه آن»

مدیرعامل هوآوی طی سخنانی در جریان برگزاری اجلاس «تامین انرژی دیجیتال تایلند ۲۰۲۲» از برنامه و سرمایه گذاری کلان خود برای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال منطقه آ سه آن خبر داد.

بازار؛ وحید پورتجریشی: رشد اقتصاد دیجیتال طی سال های گذشته منجر شده تا کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به ویژه در منطقه جنوب شرق آسیا، خیزی بلند برای به روز رسانی خود با این فناوری جدید و بهره وری حداکثری از آن داشته باشند. 

در این میان، به دلیل قرار داشتن سنتی شرکت های تولید لوازم و قطعات کامپیوتر و سایر قطعات الکترونیکی ماننده تراشه ها، خازن های صنعتی و .... در کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا، بدیهی است که این کشورها نه تنها پیشرفت بسیار مطلوبی در این صنعت داشته باشند، بلکه رهبری جریان دیجیتال سازی اقتصاد جهان را نیز بر عهده بگیرند.

در همین راستا، طی تنها دو ماه گذشته، بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی مانند انگلیس و آلمان در کنار آمریکا و شورهای کمتر توسعه یافته اروپای شرقی مانند مجارستان، دومینویی گسترده برای سفر به تایوان، چین و اندونزی و انعقاد قراردادهای سنگین با شرکت های الکترونیکی منطقه برای توسعه زیر ساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال به راه انداختند. 

به ویژه در این میان، شرکت هوآوی چین به عنوان بزرگترین مجری شبکه های مخابراتی در این کشور و البته قاره آسیا، به نسبت دیگر شرکت های آسیایی، شانس بیشتری برای گرفتن پروژه های زیرساختی در بخش اقتصاد دیجیتال داشته و در همین راسستا نیز در حال حرکت است. 

«گو پینگ» مدیرعامل هوآوی به تازگی از تلاش این شرکت برای کمک به توسعه زیر ساخت های لازم برای اقتصاد دیجیتال کشورهای عضو «آ سه آن» خبر داده و اعلام کرد که قرار است در این مسیر، به کشورهای عضو کمک کند. در ادامه، سخنان تفصیلی و البته تامل برانگیز پینگ را ملاحظه خواهیم کرد که به حاظ آماری نیز بسیار غنی به نظر می رسد:

مدیرعامل هوآوی که این سخنان را در جریان برگزاری اجلاس «تامین انرژی دیجیتال تایلند ۲۰۲۲» که به صورت مجازی برگزاری شد مطرح می کرد، ضمن تشکر از اعتماد مشتریان سازمانی هوآوی به این شرکت، از برگزاری چندین مذاکره همزمان برای راه اندازی شبکه ۵G، حافظه ابری ملی و هوش مصنوعی در کشورهای منطقه آ سه آن خبر داده و گفت: همه‌گیری کرونا، روش کار و زندگی ما را تغییر داده است. به همین دلیل است که من اکنون به صورت آنلاین در این نشست شرکت می کنم.

Swedish Court accepts Huawei's appeal against 5G ban - Huawei Central

پینگ در ادامه سخنان خود گفت:ما معتقدیم که ۵G، ابر و هوش مصنوعی به طور مداوم به رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کمک خواهند کرد. پس از همه‌گیری کرونا، فناوری دیجیتال مطمئناً به ستونی برای بهبود اقتصادی و انعطاف‌پذیری در بسیاری از کشورها تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به تمایل هوآوی برای مشارکت در بخش توسعه زیرساخت های لازم برای اقتصاد دیجیتال تاکید کرد: طبق پیش‌بینی بانک توسعه آسیایی، آسه‌آن چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود. اقتصاد دیجیتال پتانسیل عظیمی در این منطقه دارد. همانطور که می دانیم، آسه آن طرح جامع دیجیتال ۲۰۲۵ خود را منتشر کرده است. یکی از اهداف "افزایش کیفیت و پوشش زیرساخت پهن باند ثابت و سیار" بود. هدف این طرح تبدیل این منطقه به یک جامعه دیجیتال پیشرو است.

مدیرعامل هوآوی در ادامه افزود: بسیاری از کشورها نیز استراتژی های دیجیتال سازی ملی را خود منتشر کرده اند. به عنوان مثال، سنگاپور طرح ملت هوشمند سازی ۲۰۲۵ خود را منتشر کرد. اندونزی و مالزی استراتژی هایی را برای دیجیتال سازی منتشر کردند و تایلند نیز چشم انداز خود را برای تبدیل شدن به هاب دیجیتال در آ سه آن را اعلام کرد.

وی در خصوص تایلند نیز تاکید کرد: تایلند در استقرار فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت است و توسعه میان دستگاهی آن به اوج خود رسیده است. قابل ذکر است که تایلند نتایج شگفت انگیزی را برای عرضه اینترنت ۵G ارائه کرده است. داده های GSMA نشان می دهد که ۵G تایلند در همان مرحله نخست، ۱.۵ برابر سریعتر از ۴G در حال توسعه است. این گزارش ها همچنین نشان می دهد که بانکوک در بین ۱۰ شهر برتر جهان برای ۵G قرار دارد.

ما به بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و رشد اقتصاد دیجیتال در منطقه آسیا و اقیانوسیه کاملاً مطمئن هستیم. هوآوی به نوآوری و ساخت یک اکوسیستم فناوری برای کمک به دیجیتالی شدن سریعتر منطقه ادامه خواهد داد.

Why Should My Business Consider Private And Direct Connections To Huawei  Cloud?

مدیرعامل هوآوی در ادامه افزود: ما قصد داریم در سه سال آینده ۱۰۰ میلیون دلار (۳.۲۷ میلیارد بات) برای کمک به ایجاد یک اکوسیستم استارت آپی در منطقه سرمایه گذاری کنیم. هواوی و آژانس ارتقای اقتصاد دیجیتال تایلند یک مرکز نوآوری اکوسیستم ۵G را نیز راه اندازی کرده اند. انتظار می رود این مرکز طی سه سال آینده از صدها شرکت کوچک و متوسط محلی و استارتاپ را حمایت کند.

پینگ اما در بخش دیگری از سخنان خود سراغ همکاری های هوآوی با بنگلادش رفته و تاکید کرد: در بنگلادش، پروژه Digitruck را راه‌اندازی کردیم که به بیش از ۶۳۰۰۰ زن آموزش مهارت‌های دیجیتال ارائه داد.

مدیرعامل هوآوی در پایان سخنان خود افزود: ما معتقدیم که همه کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در تلاش خود برای دیجیتال سازی موفق خواهند بود. ما ریشه های خود را عمیق تر خواهیم کرد و نقش خود را در طول ۱۰ سال طلایی تحول دیجیتال منطقه ایفا خواهیم کرد. نوآوری به یک نیروی محرکه برای رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی در سطح جهانی تبدیل شده است. زندگی مردم را غنی می کند، کارایی کسب و کار را بهبود می بخشد و رقابت پذیری کشور را افزایش می دهد.

بایفنگ، مدیر بخش آسیا و اقیاسنوسیه هواوی نیز همچنین درباره نوآوری دیجیتال برای آسیا-اقیانوسیه متصل و هوشمند صحبت کرد و گفت که هواوی در زیرساخت های دیجیتال فرو خواهد رفت و به ساختن منطقه متصل تر ادامه خواهد داد.

وف افزود: در گزارش دنیای هوشمند ۲۰۳۰ که به تازگی منتشر کرده ایم، هوآوی پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰، ارتباطات جهانی به ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید. صنعت ICT به عنوان پایه و اساس این دنیای هوشمند، نقشی حیاتی در ارتقای رشد اقتصادی ملی و بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا کرده است. در تایلند، تیم محلی هواوی به ساخت ۲۰۰۰۰ ایستگاه ۵G در دو سال گذشته کمک کرد. این کشور اکنون بیش از ۴.۲ میلیون کاربر ۵G یا ۲.۵ برابر سایر کشورهای آسیایی دارد.

بایفنگ گفت: در همین حال، بانکوک به عنوان ۱۰ شهر برتر جهانی ۵G" توسط انجمن جهانی ارتباطات سیار (GSMA) رتبه بندی شده است. ما همچنین حفظه اطلاعات ابری را برای آسیا و اقیانوسیه هوشمند خواهیم ساخت.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha