۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
 ۹۴ هزار هکتار از مزارع مازندران دیمزار است | اشتغال روزانه ۵۰ هزار نفر در باغات
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

۹۴ هزار هکتار از مزارع مازندران دیمزار است | اشتغال روزانه ۵۰ هزار نفر در باغات

ساری- بهادری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران سطح دیمزارهای استان را ۹۴ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: ۳۰ هزار هکتار به زیر کشت گندم و کلزا می رود.

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار بازار سطح دیمزارهای استان را ۹۴ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: از این میزان ۲۸ هزار هکتار گندم، ۲۰ هزار هکتار جو و مابقی سایر محصولات زراعی است.

وی یادآور شد: برای جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برنامه کشت در ۳۰ هزار هکتار از دیم زارهای استان اجرا می شود که ۱۸ هزار هکتار زیر کشت گندم، شش هزار هکتار کلزا و مابقی جو و سایر محصولات می رود.

وی با اشاره به توزیع هزار تن بذر در مناطق و مزارع دیمزارها گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات کشاورزی در استان پرداخت می شود.

بهادی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی گفت:برای تامین بذرمال ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و بذر توزیع شده کیلویی ۶۰۰ تومان یارانه دارد.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی الزامی است از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه محصولات اقدام کنند.

بهادری با عنوان اینکه مازندران پرچمدار تولید مرکبات است و میزان تولید از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن فراتر می رود، گفت: باغات استان شبیه کارخانه های بزرگ صنعتی است و روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در باغات استان مشغول کار کردند.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha