۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
مردم تغییر در وضعیت معیشتی را احساس می‌کنند| عدم همکاری بانک‌ها و تعطیلی صنایع گرمی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مردم تغییر در وضعیت معیشتی را احساس می‌کنند| عدم همکاری بانک‌ها و تعطیلی صنایع گرمی

اردبیل- اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی، گفت: مردم تا دو ماه آینده تغییر در وضعیت معیشتی را در سر سفره‌های خود احساس می‌کنند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کارها و اقدامات زیربنایی خوبی توسط دولت سیزدهم در حال شکل‌گیری است که قطعا در ماه‌های آینده نتیجه و ثمره آن در سر سفره‌های مردم به خوبی لمس خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش رئیس جمهور، وزرا و مدیران ساعی و پرتلاش بر این است تا تنگنای معیشتی برای مردم برطرف شده و آنها بتوانند با گشایش مناسب در زندگی و ایجاد فرصت اشتغال برای فرزندانشان زمینه تحول را به عینه مشاهده کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به روستاها و مناطق محروم آنچه که انتظار و مطالبه مردم انقلابی و ارزشمند است، حل مشکلات آب شرب و همچنین بحث اشتغال و توانمندسازی اقتصادی است که از دولت رئیسی انتظار می رود در رسیدگی به مشکلات اهالی مناطق محروم و مستضعف کمر همت بسته و تلاشی مؤثرتر انجام دهد.

اسماعیلی تعطیلی واحدهای تولیدی در گرمی را نتیجه عدم همکاری بانک‌ها برشمرد و افزود: عمده واحدهای صنعتی مستقر در گرمی به عنوان شهرستان محروم انتظار دارد تا از مشوق‌های حمایتی و تسهیلات کم بهره بهره‌مند شوند اما این کار به شکل مطلوب تاکنون عملیاتی نشده است.

وی ایجاد منطقه آزاد را حق مسلم مردم گرمی برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود اراضی ملی متعدد در بیله‌سوار و گرمی انتظار می رود دامنه ایجاد منطقه آزاد در این ۲ شهرستان انجام شده تا اهالی منطقه مغان از معیشت و درآمد مناسب با راه‌اندازی منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر منطقه آزاد در گرمی دایر شده و پایانه مرزی آزادلو نیز به روی مرزنشینان باز شود گشایش صد درصدی در اقتصاد و معیشت مردم منطقه محروم گرمی رخ داده و به معنای واقعی اهالی این منطقه شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی خواهند بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر توسعه متوازن همراه با عدالت شکل بگیرد نه تنها آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می کند بلکه جلوی مهاجرت‌ها به حاشیه شهرها نیز گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha