۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
چرا نماد بیمه البرز نقدینگی بالایی دارد؟
نمادهای بیمه ای در بورس چقدر رشد کرده اند؟

چرا نماد بیمه البرز نقدینگی بالایی دارد؟

سود خالص بیمه البرز با رشد ۱۵۳۶ درصدی در سال ۹۹ در رتبه دوم سوددهی این صنعت قرار گرفته و با توجه به اینکه رشته درمان و شخص ثالث سهم بالایی در پورتفوی آن قرار دارد نقدینگی بالایی دارد.

بازار؛ گروه بورس: در سال های اخیر صنعت بیمه ایران جایگاه ویژه ای در بازار سهام و حتی اوراق پیدا کرده و این مساله باعث شده که سرمایه گذاارن بیشتری به این بازار ورود کنند، به همین دلیل ارزیابی روند صعودی بورس اهمیت ویژه ای پیدا کرده، به طوری که  صنعت بیمه کشور از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۸ از رشدی قابل توجه داشته و حق بیمه تولیدی در سال ۱۳۸۸ از مبلغ   ۴۶،۴۳۸ میلیارد ریال، به مبلغ  ۶۰۲،۰۲۱ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته که دارای میانگین رشد ۱۰۹ درصدی در سال بوده است . همچنین خسارت پرداختی در صنعت بیمه از مبلغ ۳۰،۷۵۳ میلیارد ریال درسال ۱۳۸۸ به مبلغ ۳۴۲،۵۶۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸  افزایش یافته است که دارای میانگین رشد ۹۲ درصدی بوده است . صنعت بیمه کشور در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸۱۷،۳۶۷ میلیارد ریال حق بیمه تـولید و مبلغ ۴۳۶،۷۶۵ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که در این رابطه سهم بخش خصوصی از حق بیمه تولیدی معادل ۵/۶۸ درصد و سهم بخش دولتی (بیمه ایران) ۵/۳۱ درصد است.

عملکرد تعدادی از شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۹

شرکت بیمه

(خصوصی)

حق بیمه تولیدی

خسارت پرداختی

نسبت خسارت

مقدار به میلیون ریال

سهم از کل %

مقدار به میلیون ریال

سهم از کل %

البرز

۴۳،۷۳۸،۹۱۸

۵.۳۵

۲۰،۸۰۱،۵۸۲

۴.۷۶

۴۷.۵۶

آسیا

۸۴،۱۰۳،۸۴۰

۱۹.۲۹

۴۶،۱۰۲،۷۹۸

۱۰.۵۶

۵۴.۸۲

دانا

۶۹،۱۸۵،۷۱۹

۸.۴۶

۴۳،۸۴۳،۳۱۵

۱۰.۰۴

۶۳.۳۷

پاسارگاد

۵۰،۱۹۴،۶۵۳

۶.۱۴

۱۲،۱۷۹،۵۳۴

۲.۷۹

۲۴.۲۶

دی

۴۱،۶۰۴،۲۶۰

۵.۰۹

۲۶،۰۲۹،۹۷۴

۵.۹۶

۶۲،۵۷

پارسیان

۳۷،۱۷۲،۱۲۴

۴.۵۵

۱۹.۰۰۱.۱۱۸

۴.۳۵

۵۱.۱۲

کوثر

۳۶،۲۳۲،۱۷۲

۴.۴۳

۲۰،۷۲۱،۳۹۵

۴.۷۴

۵۷،۱۹

معلم

۳۰،۶۸۷،۰۸۲

۳،۷۵

۲۲،۲۴۰،۱۲۸

۵،۰۹

۷۲.۴۷

 شرکت بیمه البرز در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ به صورت شرکت سهامی خاص ثبت شده و در سال ۱۳۵۲ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است. با پذیرفته شدن شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۰۵/۰۷/۱۳۸۸ و تصویب اساسنامه جدید شرکت طی جلسه مورخ ۱۷/۱۱/۱۳۸۸ مجمع عمومی فوق العاده ، معادل ۶۰ درصد از سهام شرکت به سایراشخاص و کارکنان (سهام ترجیح) واگذار و در نتیجه سهام دولت به ۲۰ درصد کاهش یافت. متعاقب آن با واگذاری بخشی دیگر از سهام دولت طی سالهای ۱۳۹۲ ،۱۳۹۳ ،۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ در تاریخ ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ سهم دولت ۸،۸۶ درصد و تا این تاریخ به صفر کاهش یافته است.

بیمه البرز همواره از لحاظ سهم بازار و حق بیمه های صادره جزو چهار شرکت برتر خصوصی بوده است (بیمه ایران تنها بیمه دولتی است که بیشترین سهم از بیمه های صادره را داراست.) و در کلیه عملیات بیمه از جمله، بیمه های اشخاص، خودرو، آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی، عمر و سرمایه گذاری، و سایر بیمه نامه های تجاری جهت ایجاد امنیت و آسایش خاطر برای بیمه گزاران فعالیت میکند.  همچنین بیشترین سرمایه را در میان شرکتهای بیمه ی خصوصی داشته است که این موجب شده تا بتواند بالاترین ظرفیت نگهداری ریسک را در بین این شرکت ها داشته باشد

میانگین سهم بیمه البرز از حق بیمه های تولیدی بین ۵ تا ۶ درصد بوده که در سال گذشته تقریبا به ۴ هزار و چهارصد میلیارد تومان رسیده است.
رتبه توانگری بیمه البرز از سال ۱۳۹۰ همیشه یک و نسبت توانگری آن بالای صد در صد بوده است که نشان از توانایی بیمه البرز در ایفای تعهدات و پرداخت خسارات احتمالی دارد. نسبت خسارت در بیمه البرز روند کاهشی داشته است و در سال ۱۳۹۹ به ۵۰ درصد رسیده، همچنین سود خالص با رشد ۱۵۳۶ درصدی در این سال باعث شده تا شرکت رتبه دوم سوددهی صنعت را به خود اختصاص دهد.

 شعب بیمه البرز در حال حاضر ۵۴ عدد و تعداد نمایندگان به ۲۲۱۸ واحد حقیقی و حقوقی رسیده اند که سبب افزایش تولید حق بیمه در کشور شده است و ۷۵ درصد حق بیمه ها را نمایندگان صادر می کنند. همچنین به دلیل رشد فناوری در رشته های مختلف مالی، و داشتن سابقه درخشان در کاربرد فتاوری اطلاعات در میان شرکت های بیمه ای، بیمه البرز سعی در سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه و همکاری بیشتر با استارت آب های بیمه ای دارد.

                                                                                      معرفی شرکت

سهامدار عمده

گروه توسعه مالی مهر آیندگان

سهام شناور

۳۲%

سال مالی

۲۹ اسفند

سرمایه (میلیارد ریال)

۱۴،۴۲۴

ارزش بازار (میلیارد ریال)

۶۱،۷۳۶

سال تاسیس

۱۳۳۸

قیمت سهم در ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ (ریال)

۲۱،۱۴۰

میانگین حجم ماه (میلیون)

۳۱.۶۲

سهامداران عمده شرکت در تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰

نام سهامدار

درصد سهم

۱

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان

۱۹.۴۵

۲

موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

۱۳.۰۶

۳

شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر

۹.۵۰

۴

شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت(سهامی عام)

۸.۱۹

۵

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین(سهامی عام)

۷.۰۳

۶

صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم

۵.۶۹

۷

بانک صادرات ایران

۳.۶۶

۸

بانک تجارت

۳.۳۶

۹

سایر سهامداران حقوقی و حقیقی

۳۰.۰۶

جمع

۱۰۰

 تغییرات سرمایه و مبلغ افزایش سرمایه بیمه البرز در سنوات قبل

تاریخ تصویب

از مبلغ-ریال

به مبلغ-ریال

مبلغ افزایش سرمایه-ریال

از محل

۱۳۳۸

۵۰،۰۰۰،۰۰۰

-

-

آورده نقدی(سرمایه اولیه)

۱۳۵۲

۵۰،۰۰۰،۰۰۰

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰

آورده نقدی

۱۳۵۶

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰

۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰

آورده نقدی

۱۳۸۲

۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۵۹،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰

تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود

۱۳۸۸

۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۱۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

سود انباشته و اندوخته تسعیر ارزی

۱۳۹۰

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

مطالبات یا آورده نقدی سهامداران

۱۳۹۲

۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۳،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود

۱۳۹۴

۳،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

سود انباشته

۱۳۹۹

۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

۱۴،۴۲۴،۴۲۸،۰۰۰،۰۰۰

۱۰،۴۲۴،۴۲۸،۰۰۰،۰۰۰

تجدید ارزیابی دارایی ثابت (زمین)

 سهم بیمه البرز از حق بیمه سالانه صنعت، بین ۵ تا ۶ درصد و همیشه جزو پنج شرکت اول صنعت در میزان حق بیمه های صادره بوده است. رشد حق بیمه های صادره بیمه البرز نیز به طور متوسط در ده سال گذشته ۲۷ درصد بوده است که در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

۱۳۹۵

۱۳۹۶

۱۳۹۷

۱۳۹۸

۱۳۹۹

حق بیمه صادره صنعت

۲۸۰،۱۸۴

۳۴۰،۵۱۸

۴۵۴،۴۳۱

۵۲۸،۸۹۸

۸۱۷،۳۶۷

رشد حق بیمه سالانه صنعت

۲۳%

۲۲%

۳۳%

۱۶%

۵۵%

حق بیمه البرز

۱۸،۸۷۸

۲۱،۴۹۷

۲۵،۶۷۲

۳۱،۳۱۶

۴۳،۷۳۸

درصد بیمه البرز نسبت به کل

%۷۴/۶

%۳۱/۶

%۶۵/۵

%۹۲/۵

%۳۵/۵

حق بیمه صادره بیمه البرز
در صنعت بیمه ایران، و در بیشتر شرکت های بیمه ای، رشته درمان و شخص ثالث سهم بالایی را در پورتفوی بیمه ای شرکت ها در اختیار دارند و به نوعی نقدینگی مناسبی را برای شرکت به ارمغان می آورند. در بیمه البرز نیز همانطور که مشاهده می شود، این دو رشته در طول پنج سال گذشته تقریبا بالای پنجاه درصد از کل پورتفو را در اختیار داشتند که سال به سال در حال کمتر شدن است. طبق سیاست های بیمه البرز، هیئت مدیره شرکت در صدد است تا سهم این دو رشته را و مخصوصا سهم رشته بیمه شخص ثالث را در پورتفوی بیمه ای کم کند و به دیگر رشته های بیمه ای سود ده مانند بیمه آتش سوزی، بدنه خودرو، مسئولیت و نفت و انرژی تخصیص دهد که تا حدودی نیز موفق بوده است و سهم آن ها در پورتفوی بیمه ای در حال رشد است.

یکی از نکات مثبت بیمه درمان با وجود ضریب خسارت بالا، ایجاد فرصت برای شرکت های بیمه ای است تا بتوانند در رشته های دیگر بیمه ای مانند عمر و حوادث و آتش سوزی و غیره، با شرکت های بزرگ و سازمان ها قرارداد ببندند. بیمه ی درمان البرز نیز به همین صورت است و فقط به صورت گروهی و  برای ۵۰ نفر به بالا صادر می شود. شرکت توانسته است از این طریق، قراردادهای بزرگی را در سال گذشته و امسال با شرکت های دولتی ببندند. برای مثال قرارداد منعقده با شرکت نفت برای بیمه ی درمان تکمیلی و عمر و حوادث کارکنان، به مبلغ ۱،۷۱۲،۴۵۴ میلیون ریال که در تاریخ ۰۹/۱۲/۱۳۹۹ بسته شده است و طی یک سال تسویه می شود و همچنین قراردادی که با کانون انجمن های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور در تاریخ ۱۷/۰۵/۱۴۰۰ و به مبلغ ۳،۳۱۱،۸۴۰  در دو رشته بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر و حوادث گروهی  بسته شده است و تسویه آن به صورت هر سه ماه یک بار است.

درصد خسارت رشته های بیمه البرز در پنج سال گذشته
برای در نظر گرفتن خسارت هر رشته بیمه، ضریب خسارت اعداد دقیق تری را نسبت به نسبت خسارت به دست می دهد، زیرا نسبت خسارت، خسارت پرداختی در هر سال را به حق بیمه ی دریافتی در همان سال تقسیم می کند در صورتی که ضریب خسارت، علاوه بر خسارت پرداختی در هر دوره، ذخایر را نیز در نظر می گیرد که مربوط به خساراتی است که در آینده ممکن است اتفاق بیفتند و به واقعیت نزدیک تر است.

همانطور که مشاهده می شود بالاترین نسبت خسارت مربوط به رشته بیمه شخص ثالث و درمان است و بعد از آن رشته های حوادث و بدنه خودرو و ... قرار می گیرند. نسبت خسارت بیمه البرز در سال ۱۳۹۹ بسیار پایین آمده است، که می توان دلیل مهم آن را همه گیری کرونا دانست که باعث شده تا عبور و مرور کمتر شود و مردم کمتر به بیمارستان ها مراجعه کنند. ضریب خسارت نیز به طور نرمال برای بیمه البرز، حدود ۷۰ درصد بوده است،  در سال ۹۷ و ۹۸ تا ۹۰ درصد بالا رفته و در سال ۱۳۹۹ دوباره به حدود ۶۷ درصد رسیده است 

در مورد رشته های بیمه ای چون کشتی، باربری و هواپیما و همچنین نفت و انرژی باید گفت، که با وجود ضریب خسارت پایین در دو یا سه سال، ممکن است حادثه بزرگی با توجه به مقیاس بزرگ این صنایع اتفاق بیفتد و ضریب خسارت را بسیار بالا ببرد و همانطور که در آیین نامه بیمه مرکزی نیز آمده است، ضریب خسارت برای این بیمه نامه ها باید ۵ ساله و به طور میانگین حساب شود تا ریسک این اتفاقات ناگهانی در نظر گرفته شود. با این وجود رشته ی هواپیما و نفت و انرژی رشته هایی سودده بوده اند و ضریب خسارتی مناسب برای شرکت در بر داشته اند.

شرکت بیمه البرز با حضور در کنسرسیوم های بیمه ای به رهبری بیمه ایران، در قراردادهای بزرگ بیمه ای نفت و انرژی شرکت می کند و از زمانی که تحریم ها باعث شده اند تا شرکت های بیمه ی خارجی در بازار ایران حضور نداشته باشند، این فرصت برای بیمه های ایرانی فراهم آمده تا بتوانند سهم بیشتری از این قراردادها داشته باشند. کنسرسیوم های بیمه ای باعث می شوند تا ریسک خسارات بزرگ پایین بیاید و سهم شرکت ها از هر حادثه کم شود و به شرکت ها برای پرداخت خسارت در حوادثی که برای پالایشگاه ها و یا پتروشیمی ها و غیره پیش می آید، کمتر شود.

 هزینه کارمزد و کارمزد منافع اتکایی
درمیان رشته های بیمه، بیمه مسئولیت با ۲۵ درصد کارمزد، بالاترین میزان کارمزد را برای بیمه صادره در اختیار دارد، که با وجود اینکه باعث بالارفتن میزان حق بیمه صادره می  شود، اما ضریب خسارت و کارمزد آن را تا ۸۰ درصد بالا می برد. البته با ابلاغ آیین نامه جدید بیمه مرکزی درمورد کارمزد رشته ها در شهریور ۱۴۰۰، کارمزد بیمه مسئولیت تا ۱۲ درصد پایین آمده است، که می تواند ضریب خسارت و کارمزد این رشته را پایین بیاورد اما به دلیل نارضایتی عاملیت فروش، میزان فروش کاهش خواهد یافت.

بر اساس آیین نامه شورای عالی بیمه، مؤسسات بیمه مکلفند برای ایفای تمامی تعهداتی که به موجب قراردادهای بیمه مستقیم و قراردادهای بیمه اتکایی به عهده گرفته اند، ذخایر فنی را محاسبه نمایند. برای بیمه های غیر زندگی، ذخیره حق بیمه عاید نشده (ذخیره حق بیمه(، ذخیره ریسک های منقضی نشده، بدهی (ذخیره) خسارت معوق، ذخیره برگشت حق بیمه و ذخیره مشارکت در منافع و ذخیره فنی تکمیلی و خطرات طبیعی به عنوان سایر ذخایر محاسبه می شوند. و برای بیمه های زندگی، ذخیره ریاضی، ذخیره مشارکت در منافع، ذخیره فنی تکمیلی و خطرات طبیعی  محاسبه می شوند.
وضعیت ذخایر شرکت

شرح

۳۱/۰۶/۱۴۰۰

۳۰/۱۲/۱۳۹۹

۲۹/۱۲/۱۳۹۸

ذخیره خسارت معوق

۱۶،۴۳۵،۸۳۸

۱۳،۲۰۹،۶۳۱

۹،۹۴۳،۷۷۶

ذخیره ریسک منقضی نشده

۱،۱۴۹،۸۰۱

۷۹۲،۳۴۸

۲،۱۵۲،۵۹۱

ذخیره حق بیمه عاید نشده

۲۷،۰۴۸،۲۷۲

۲۰،۹۸۸،۰۲۹

۱۳،۶۶۶،۸۰۴

ذخیره ریاضی بیمه عمر و تشکیل سرمایه

۶،۴۷۳،۵۳۹

۵،۷۹۰،۳۲۴

۴،۴۹۷،۷۰۳

سایر ذخایر فنی

۷،۳۲۴،۴۲۲

۵،۶۸۳،۹۳۷

۴،۴۰۲،۹۴۷

جمع کل ذخایر

۵۸،۴۳۱،۸۶۲

۴۶،۴۶۴،۲۶۹

۳۴،۶۶۳،۸۲۱

 درصد بیمه اتکایی واگذاری
شرکت های بیمه ای برای پایین آوردن ریسک حق بیمه ها، درصدی از بیمه نامه های خود را به صورت اتکایی به شرکت های بیمه ی دیگر واگذار می کنند. قسمتی از این واگذاری اجباری است و قسمتی از آن نیز بر اساس سرمایه شرکت و میزان توانایی شرکت در نگهداری حق بیمه ها نزد خود، اختیاری است. در واقع این کار ابزاری برای توزیع ریسک به شمار می آید.

درصد بیمه اتکایی اجباری که به بیمه مرکزی پرداخت می شود، با توجه به برنامه های دولت و بیمه مرکزی برای کاهش سهم اتکایی واگذاری اجباری شرکت های بیمه و نگهداری سهم بالاتری نزد شرکتها، از سال ۱۳۹۷ در حال کاهش است.  بر این اساس، سهم واگذاری اتکایی اجباری در سال ۱۳۹۷ در بیمه های غیر زندگی و زندگی به ترتیب به ۱۳ و ۲۳درصد کاهش یافته و برای سال ۱۳۹۸ در بیمه های غیر زندگی و زندگی به ترتیب ۱۲ و ۲۲ درصد، ۱۱ و ۲۱درصد برای سال ۱۳۹۹ و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰ و ۲۰ درصد اعلام شده است.

۱۳۹۵

۱۳۹۶

۱۳۹۷

۱۳۹۸

۱۳۹۹

حق بیمه اتکایی قبولی

۲۹۰،۹۶۸

۲۵۱،۱۳۳

۱۷۵،۷۲۰

۱۷۸،۰۷۲

۳،۳۰۵،۰۷۶

حق بیمه اتکایی

واگذاری

اجباری

۳،۰۳۱،۶۸۴

۳،۴۵۹،۷۸۵

۳،۵۵۵،۸۵۴

۳،۹۵۷،۸۱۱

۴،۷۱۶،۷۴۶

اختیاری

۵۵۹،۰۵۶

۷۸۶،۲۱۶

۱،۰۷۴،۴۰۸

۱،۵۰۴،۹۴۳

۲،۰۲۵،۰۹۱

جمع

۳،۵۹۰،۷۴۰

۴،۲۴۶،۰۰۱

۴،۶۳۰،۲۶۲

۵،۴۶۲،۷۵۴

۶،۷۴۱،۸۳۷

خسارت اتکایی قبولی

۱۲۷،۸۳۸

۱۶۸،۴۳۷

۴۶۰،۲۷۹

خسارت دریافتی از بیمه گران اتکایی

۲،۴۰۸،۵۴۳

۲،۶۷۸،۴۱۴

۳،۸۹۹،۸۴۷

۳،۰۵۹،۵۳۹

۳،۴۶۲،۰۴۶

 افزایش سرمایه ۱۴۳ درصدی و بالاتر رفتن سهم حق بیمه نگهداری
با توجه به به شرایط ابلاغ شده از طرف بیمه مرکزی، بیمه البرز جهت رعایت مقررات و پذیرش سهم نگهداری بالاتر و قبولی اتکایی از داخل کشور اقدام به افزایش سرمایه ۱۴۳ درصدی در دو مرحله و در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از محل سود انباشته و اندوخته ی سرمایه ای خواهد کرد. که مرحله اول در مجمع عمومی فوق العاده مطرح و مورد قبول واقع شده است. این افزایش سرمایه موجب می شود که بار دیگر شرکت بیمه البرز بالاترین سرمایه را در میان شرکت های بیمه خصوصی داشته باشد و سهم اتکایی واگذاری اختیاری بیشتری را نزد خود نگه دارد و بتواند اتکایی بیشتری را قبول کند که با توجه به تحریم ها و دسترسی نداشتن شرکت های بیمه به شرکتهای خارجی برای واگذار کردن بیمه اتکایی خود، فرصت خوبی برای سودآوری بیشتر بیمه البرز و بازدهی بالاتر سهامدارن نسبت به قبل خواهد شد. ضمن اینکه یکی ازمعیارهای اصلی شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی در واگذاری عملیات بیمه ای خود به شرکت های بیمه ای کفایت سرمایه شرکت بیمه مورد نظر می باشد و در این شرایط برای شرکت بیمه البرز جهت توسعه پرتفوی حق بیمه و افزایش سهم بازار و تقویت توان مالی شرکت ، افزایش سرمایه از ضروریات است .

مرحله اول سال ۱۴۰۰

مرحله دوم سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

جمع

منابع

سود انباشته

۱۲،۴۲۴،۴۲۸

۵،۶۵۱،۱۴۴

۱۸،۰۷۵،۵۷۲

اندوخته سرمایه ای

۲،۰۰۰،۰۰۰

۵۰۰،۰۰

۲،۵۰۰،۰۰۰

جمع منابع

۱۴،۴۲۴،۴۲۸

۶،۱۵۱،۱۴۴

۲۰،۵۷۵،۵۷۲

کد خبر: ۱۱۸٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha