۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
استقرار ۲۵ درصد واحدهای نمونه تولیدی کشور در تهران
مدیرکل اداره استاندارد استان تهران اعلام کرد

استقرار ۲۵ درصد واحدهای نمونه تولیدی کشور در تهران

طاهری، مدیرکل اداره استاندارد استان تهران گفت: از ۳۰ واحد نمونه تولیدی کشور، هفت واحد در این استان مستقر هستند؛ هرچند حق واحدهای تولیدی تهران بیش از این آمارها است.

به گزارش بازار، محمودرضا طاهری مدیرکل اداره استاندارد استان تهران امروز ۳۰ آبان در آیین معرفی و تجلیل از سرآمدان صنعت و پیشگامان کیفیت استان تهران، افزود: استاندارد زیرساخت کیفیت و حد مطلوبیت است و ما به دنبال رضایت مشتریان از کالاهایی هستیم که نشان استاندارد دارند.

وی با اشاره به اینکه رضایت مشتریان به طور مستقیم اندازه‌گیری و ثبت می‌شود، گفت: این مولفه نشان دهنده میزان کیفیت است و میزان پیشرفت ما نیز با این شاخص ارزیابی می‌شود.

طاهری اضافه کرد: تلاش داریم روند استانداردهای ملی به سمتی برود که باعث جلب رضایت مشتری شود و کل این فرایند به معنی رسیدن به کیفیت است.

وی با تاکید بر بحث حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها گفت: سر راه تولیدکننده‌ها موانعی وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها برنامه ریزی اصولی و مدون صورت گیرد.

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران به بحث رفع خود تحریمی‌ها اشاره و اضافه کرد: برای حذف این قوانین دست و پا گیر، سازمان استاندارد بسته‌های حمایتی و تسهیل کننده برای تولیدکنندگان تدوین کرده است.

طاهری به مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و یادآور شد: با کمک انجمن‌ها و سازمان‌های موازی مانند تعزیرات و حمایت از حقوق مصرف کننده، بازار را برای کالاهای قاچاق ناامن می‌کنیم.

گفتنی است؛ در آیین امروز از شرکت‌های اورند پیشرو، تولیدی بشکه و قیر صنعتی و آسفالت راه دژپا، شرکت تولیدی پیشتاز بتن روز، تولیدی صنعتی صفا شیر پارس، رادیاتور ایران، صنایع توسعه ساختمان آروشا، شرکت فرآورده‌های لبنی تین (دامداران)، شرکت قیران پخش ستاره ایرانیان، لوله گستر خادمی، ماتریس، شرکت نفت پاسارگاد و شرکت ساختمانی فهاب که از پیشگامان کیفیت در استان تهران هستند، تجلیل شد.

همچنین پریسا همایونپور و پولاد پوریکتا، به عنوان مدیران کنترل کیفیت نمونه ملی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

هفت واحد نمونه ملی، چهار نفر از دبیران تدوین نمونه و سه مرکز آموزشی نمونه از دیگر سرآمدان کیفیت در مراسم امروز بودند.

آیین تجلیل از واحدهای نمونه هر سال همزمان با ۲۲ مهر روز جهانی استاندار برگزار می‌شود، اما امسال شرایط کرونایی موجب شد تا برگزاری این آیین در تهران با تاخیر برگزار شود.

اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال ۱۹۴۷ در نشست رؤسای مؤسسه‌های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت و مقر این سازمان در ژنو است.

از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد و عضویت ایران در سازمان بین المللی استاندارد ایزو (ISO) در سال ۱۳۴۳ تحقق یافت.

آیین امروز با حضور حشمت اله عسگری معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران برگزار شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha