۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
تأمین گاز صنایع در اولویت قرار گیرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تأمین گاز صنایع در اولویت قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا زمانی که فکری اساسی برای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاهی و صنایع عمده نشود، شاهد مصرف افسارگسیخته گاز در کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون انرژی مجلس، شروع فصل سرما و افزایش میزان مصرف گاز در کشور را یکی از مسائل و مشکلات صنایع در خصوص تامین گاز عنوان کرد و گفت: قطع گاز صنایع در کشور زیان آور است و طی سال های گذشته با فرا رسیدن فصل زمستان به دلیل افزایش مصارف خانگی، صنایع کشور برای تامین گاز با چالش‌های بسیاری مواجه شده اند.

فریدون عباسی دوانی در این باره افزود: به طور کلی نقش صنایع مختلف در کشور بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید به منظور تامین گاز مورد نیاز آنها بیش از هر موضوع مهم دیگر تلاش کرد و تا زمانی که فکری اساسی برای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاهی و صنایع عمده نشود، شاهد مصرف افسارگسیخته گاز در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته با شروع فصل زمستان مصارف خانگی افزایش یافت و پیش از همه نیروگاه‌های برق دچار آسیب شدند و برق مورد نیاز به صنایع نرسید و سپس صنایع با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مردم کشور باید برای مصرف بهینه گاز، تشویق و توجیه شوند تا بتوانند در مدیریت مصرف کمک بزرگی به مسئولان کشور بکنند.

عباسی دوانی معتقد است:در صورتی که مصرف گاز در کشور افزایش یابد فعالیت صنایع متوقف شده و این امر باعث افت ثروت ملی خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha