۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۴۲۰۰ نفر در لرستان برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۴۲۰۰ نفر در لرستان برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

لرستان- رضایی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه لرستان از نظر عقد قرارداد وام مسکن چهارمین استان کشور است، گفت: در این راستا بیش از چهار هزار نفر به بانک‌ معرفی شدند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از مصوبات قانون جهش مسکن این بوده که وام مسکن روستائیان از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان برسد که اکنون نیز در مرحله اجرایی شدن است؛ کسانی که امسال برای وام مسکن روستایی ثبت نام کرده‌اند نیز مشمول این قانون می‌شوند و به جای صد میلیون تومان می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: متقاضیان هر شهر به بنیاد مسکن شهر خود مراجعه کنند و درخواست وام ۱۰۰ میلیون تومانی را ثبت‌ کنند چون به محض ابلاغ مجوز بانک مرکزی، مشمول وام ۲۰۰ میلیون تومانی می‌شوند؛ میزان سود این وام ۵ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب استان لرستان عنوان کرد: متقاضیانی که در شهر زندگی می‌کنند اگر بخواهند به روستاها مهاجرت کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ تاکنون شش هزار و ۶۵۰ مورد سهمیه وام صد میلیونی ابلاغ شده است و در این راستا نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ مورد به بانک‌ها معرفی کردیم و دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز تاکنون عقد قرارداد کرده‌ایم و پرداخت تسهیلات آنها شروع شده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان از نظر عقد قرارداد چهارمین استان کشور است، تصریح کرد: شرایط دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی کاملاً مشابه وام ۱۰۰ میلیونی می‌باشد و از جمله شرایط آن این است که متقاضیان باید در روستا زندگی و زمین آن ها کاربری مسکونی داشته باشد و امکان صدور پروانه نیز برای آنها وجود داشته باشد.

رضایی در خصوص امکان ثبت نام افراد بالای ۱۸ سال برای جهش ملی مسکن با بیان اینکه این موضوع در جلسه شورای ملی مسکن مطرح شد، عنوان کرد: متقاضیانی که تحت پوشش بهزیستی و ارگان‌های خاص می‌باشند این امکان تاکنون برای آنها فراهم شده بود ولی در مورد افراد مجرد بالای ۱۸ سال منتظر ابلاغ دستور هستیم و به محض ابلاغ افراد مجرد بالای ۱۸ سال هم می‌توانند ثبت نام کنند ولی در زمان دریافت واحد مسکونی باید متاهل شده باشد؛ طرح جهش ملی مسکن تا ۱۵ آذر تمدید شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha