۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
ریشه اهمال‌ در افزایش قیمت خودرو؛ از قیمت‌گذاری دستوری تا دخالت دولت| بخش خصوصی وارد میدان شود
رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با بازار:

ریشه اهمال‌ در افزایش قیمت خودرو؛ از قیمت‌گذاری دستوری تا دخالت دولت| بخش خصوصی وارد میدان شود

کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این سوالی است برای ما که دولت ها از جان خودروسازی چه می خواهند و چه منافعی در پشت صحنه حضور دولتی ها در خودروسازی وجود دارد.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات بازار خودرو و افزایش قیمت بی حساب و کتاب در تعیین قیمت خودرو ،گفت: دولت باید پای خود را از خودرو سازی بیرون بکشد.

وی تاکید کرد: این سوالی است برای ما که دولت ها از جان خودروسازی چه می خواهند؟ چه منافعی در پشت صحنه حضور دولتی ها در خودروسازی هست؟بنده اخیرا در کمیسیون برنامه و بودجه و در حضور مسئولین دولتی تاکید داشتم که رئیس جمهور و دولت باید دست از سر خودروسازی بردارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خودوسازی باید به دامن بازار برگردد، تاکید کرد: نمایندگی های خودرو و قیمت گذاری دستوری باید به طور کل از میان برداشته شود و اجازه داده شود که خودروسازان تابع عرضه و تقاضا باشند.

بابایی کارنامی تاکید کرد: بنده معتقدم ریشه اهمال کاری در زمینه افزایش قیمت خودرو پیرو قیمت گذاری دستوری صورت می گیرد؛ شما نمی توانید از سویی بگویی فردی با فرمول های رقابتی مختلف قطعات و لوازم یدکی خودرو را تامین کند اما از سوی دیگر قیمت خودرو دستوری تعیین شود که این امر به هیچ وجه شدنی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال ما خودروسازی در بخش خصوصی به نام بهمن خودرو داریم . خب سوال این است که چرا این خودروسازی مشکل مالی ندارد؟ بنابراین دولت باید عرضه و تقاضا را محور کار قرار دهد و دخالتی در سیاست گذاری و مدیریت بازار خودرو نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده خودرو به مانند پفک درون سوپر مارکت است و افراد یا دوست دارند پفک بخرند و یا خیر، این دیگر به دولت چه ارتباطی دارد. بنده به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم طرفدار واردات خودرو و هم طرفدار آزادسازی قیمت خودرو هستم. بنابراین خودورسازی باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha