۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
 برنامه شیلی برای انتقال برق به چین

برنامه شیلی برای انتقال برق به چین

رئیس جمهور شیلی گفت: برق تولید شده بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ گیگاوات از فتوولتائیک احتمالأ بوسیله کابل زیردریایی به آسیا منتقل می‌شود.

به گزارش بازار، در جریان نشست ملی کارآفرینان شیلی (ENADE)، رئیس جمهور شیلی، سباستین پینیرا، گفت: برق تولید شده بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ گیگاوات از فتوولتائیک احتمالأ بوسیله کابل زیردریایی به آسیا منتقل می‌شود. طول این کابل ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود و هزینه آن حدود ۲ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

پروژه موسوم به Antípodas بر اساس پتانسیل عظیم انرژی خورشیدی صحرای آتاکامای شیلی ساخته خواهد شد. در حالی که دما در آتاکاما معمولاً نسبتا معتدل است، اما می‌تواند تا ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتیگراد) افزایش یابد. این بیابان تقریباً بدون ابر بوده و بالاترین میزان تابش خورشیدی را دارد، از همین روی آن را به مکانی مناسب برای مزرعه پنل‌های خورشیدی تبدیل می‌کند.

با این حال، انتقال این همه انرژی خورشیدی به بازارهای چین ممکن است دشوار باشد. علاوه بر قیمت بالای خود کابل، چین باید به طور جدی در ساخت زیرساخت‌های نیروگاه خورشیدی خود سرمایه‌گذاری کند تا راه را برای ظرفیت عظیم ۳۱۰۶ مگاواتی شیلی از ظرفیت فتوولتائیک باز کند. همچنین مستلزم انجام معاملات ژئوپلیتیکی زیادی بین شیلی، چین و سایر کشورهای آسیایی است.

چین مشتاق است واردات انرژی را از سرتاسر جهان تضمین کند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان در حال گسترش است و بخش صنعتی آن همچنان به تقاضای بیشتر انرژی ادامه می‌دهد.

چین در حال حاضر فشار شدید انرژی را احساس می‌کند و برای پر کردن شکاف‌های عرضه، به شدت بر تولید زغال سنگ تکیه کرده است. این نشان می‌دهد که چقدر برای چین دشوار خواهد بود تا هم به نیازهای انرژی خود ادامه دهد و در عین حال تعهدات آب و هوایی خود را که به تازگی تجدید و دو برابر شده را برآورده کند.

 بنابراین این معامله با شیلی نوید خوبی برای تامین انرژی چین و همچنین توانایی این کشور برای تحقق اهداف کربن‌زدایی است.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha