۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
نیروگاه پتروشیمی مازندران درگیر خودتحریمی است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

نیروگاه پتروشیمی مازندران درگیر خودتحریمی است

بهشهر- شریعتی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به مصوبه ساخت نیروگاه پتروشیمی در شرق استان گفت: این نیروگاه درگیر خودتحریمی شده است.

غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکسال از تصویب پتروشیمی امیرآباد مازندران می گذرد، اظهار داشت: به دلیل عدم همراهی برخی سازمان ها این طرح از روند مطلوب اجرایی برخوردار نیست.

وی با اظهار اینکه سال جاری به عنوان سال مانع زدایی ها نامگذاری شده است و همه مدیران باید خود ملزم به اجرای این مصوبه بدانند، گفت: مازندران می توان دروازه ورودی برای ارزآوری و صادرات باشد و با کشورهایی همسایه بوده که در مسئله تحریم، کمترین اثرپذیری را داراست.

وی با اشاره به تصویب لایحه منطقه آزاد مازندران یادآور شد: تحقق منطقه آزاد روند توسعه استان را شتاب می بخشد و باید کمک کرد تا موانع فراروی این طرح برطرف شود.

شریعتی ادامه داد: طی دو تا سه سال اخیر اجازه ایجاد صنایع بزرگ در استان داده شد ولی برای راه اندازی صنایع بزرگ با مانع روبرو هستیم و به عنوان نمونه موانعی فراروی ساخت شهرک بزرگ صنعتی در شرق استان وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پتروشیمی امیرآباد به عنوان اولین صنعت بزرگ در استان به شمار می رود و با آنکه مصوبه هیئت وزیران را اخذ کرده ولی دچار خودتحریمی شده است.

وی با اشاره به مناسب نبودن شبکه راه های شرق استان یادآور شد: شبکه راه های منتهی به بندر امیرآباد و نکا به نیروگاه شهید سلیمی همواره دستخوش حوادث ترافیکی است که باید برای حل آن برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha