۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
ارز چند نرخی رانت ایجاد می کند/ کمبود سرانه صنعتی در مازندران
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

ارز چند نرخی رانت ایجاد می کند/ کمبود سرانه صنعتی در مازندران

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه چند نرخی شدن ارز رانت ایجاد می کند، گفت: ثبات ارزی دغدغه فعالان صنعتی استان است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه چندنرخی شدن ارز، سبب ایجاد رانت می شود، افزود: تورم بالای موجود در جامعه نیز از مهمترین مشکلات فراروی تولید و بخش خصوصی است که جهش را با مشکل روبرو می کند.

وی با عنوان اینکه تورم در جامعه بیداد می کند، افزود: دستگاه های نظارتی و مجلس باید برای مهار تورم و ثبات ارزی برنامه ریزی کند زیرا این مسئله سبب سقوط اقتصادی می شود.

وی داشتن ثبات قوانین و مقررات را برای جهش تولید الزامی دانست و گفت: اکنون هر دو روز یک بخشنامه و دستورالعمل در حوزه بازرگانی و تجاری صادر می شود و صادرکننده نمی داند طبق کدام معیار و برنامه عمل کند.

مهاجر یادآور شد: موضوع گاز و برق از جمله چالش های فراروی تولید در سال جاری است و جهش تولید با وجود موانع موجود به سختی محقق می شود و باید مانع زدایی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران کمبود فضا در شهرک های صنعتی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور ۵۰ هکتار بوده ولی در استان مازندران این سرانه ۱۵ هکتار است.

وی یادآور شد: به رغم پیگیری های دوسالانه برای ساخت شهرک صنعتی در شرق استان، به دلیل نبود زیرساخت هنوز تکمیل نشده و نتوانستیم آن را به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

وی برنامه ریزی برای توسعه شهرک های صنعتی را از جمله مطالبات و خواسته ها بیان کرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha