۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به مجلس ارائه شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به مجلس ارائه شد

اردبیل- اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اطلاعات جامع و کامل از تعداد نیروهای شاغل خود ندارد، گفت: طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به مجلس ارائه شد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در قالب این طرح تلاش می کنیم تا تکلیف نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی مشخص شده و دستگاه های اجرایی با پرهیز از انعقاد قراردادهای متنوع پرداختی های منظمی را به نیروهای انسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما به سازمان امور استخدامی کشور دو ماه فرصت دادیم تا در این زمینه لایحه مناسب و کارشناسی شده بیاورد که متاسفانه این امر به نتیجه نرسید و ما در قالب طرح تلاش می کنیم تا تکلیف نیروهای جذب شده در دستگاه های دولتی را در قالب ۲۷ نوع قرارداد متفاوت تعیین تکلیف کرده و اطلاعات کارکنان دولت را در سامانه پاکا به ثبت برسانیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: در حال حاضر خود دولتی‌ها نیز اطلاعات جامع و کامل از تعداد نیروهای شاغل در دستگاه های مختلف ندارند که قرار است در این زمینه سازماندهی مناسب و ثبت اطلاعات دقیق به انجام برسد.

اسماعیلی از اصلاح ماده پنج بیمه کارگران خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد تومان کمبود دارد در فرآیند پوشش بیمه ای کارگران به ویژه کارگران ساختمانی مشکلاتی به وجود آمده بود که با اصلاح قوانین سعی کردیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی از تصویب طرح تعارض و منافع در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح بسترهای فساد در ایران را رفع کرده و برای اولین بار در ادبیات قانون نویسی سعی کردیم تا با در نظر گرفتن این اصل اجازه ایجاد و رشد فساد و رانت و حاکمیت آقازاده ها را سد کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس در مورد قانون جذب فرزندان شاهد و ایثارگر نیز اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ منابع مورد نظر برای اجرای این طرح پیش بینی شده ولی متاسفانه برخی نهادها و سازمان های دولتی از اجرای این قانون استنکاف می کنند که در نامه نگاری اخیر مهلت دو ماهه به دستگاه های اجرایی دادیم تا این قانون را به صورت صریح اجرا کنند.

اسماعیلی بیان کرد: تغییر وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی ایثارگر در این قانون دیده شده است و اگر دستگاهی از اجرای این قانون خودداری کند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ پرونده آنها به مراجع قضائی ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی حق تفسیر قانون را ندارند و تفسیر قانون برعهده مجلس است و انتظار می رود با پرهیز از بهانه جوئی تمام دستگاه های اجرایی قانون تعینی تکلیف نیروهای ایثارگر را به درستی اجرا کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس در مورد طرح بازنشستگی پیش از موعد نیز اظهار کرد: این طرح در مرحله بررسی کارشناسی است و هنوز هیچ جیز معلوم نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به بدهی صندوق های بازنشستگی بعید است این طرح به تصویب نهایی برسد.

نماینده مردم گرمی در مجلس در پایان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزا تجاری جلوی مهاجرت و حاشیه نشینی را در اردبیل می گیرد گفت: منطقه آزاد در بحث اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود اراضی ملی متعدد در شهرستان های بیله‌سوار و گرمی و نیز در راستای کاهش آسیب ها در منطقه مرزی انتظار می رود دامنه ایجاد منطقه آزاد در این دو شهرستان انجام شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسینی هستم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 0
      همسرم از سال ۸۴ در کارگزاری تامین اجتماعی مشغول به کار هست .سال ۹۰ اکثر شرکتی ها را استخدام کردند اما چند نفر باقی ماندند و بلاتکلیف هستند با حقوق ماهی ۳۹۰۰ و امنیت شغلی هم که ندارند.لطفا رسیدگی کنید بچه های مابزرگ شدن و خرج دانشگاه دارن خرج جهیزیه دارند با این حقوق امکان رسیدگی نداریم