۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست
کارشناس بازار سرمایه:

واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست

طاهرخانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: واریز ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، پاسخگوی جمع آوری صف‌های فروش بازار سرمایه نیست.

به گزارش بازار، معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه گفت: اخیرا دولت، مصوبه‌ای مبنی بر واریز ۱۵۰ میلیون دلار از حساب صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، برای کمک به بهبود شرایط بازا تصویب کرده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار واریز شده است این درحالیست که متوسط ارزش روزانه معاملات بازار سرمایه ۴ تا ۵ میلیارد تومان است و این عدد نمی‌تواند پاسخگوی صف‌های فروش بازار شود.

طاهرخانی افزود: بر اساس قانون از سال ۹۴، حداقل یک درصد از واریز سالانه صندوق توسعه ملی باید به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

وی گفت: یکی از ماموریت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه، تعادل بخشی در صف‌های خرید و فروش در بازار است، اما اخیرا واریزی از سوی صندوق توسعه ملی بازار صورت نگرفته است تا بتواند پاسخگوی این حجم از خرید و فروش‌ها شود.

طاهر خانی افزود: جمع مطالبه صندوق تثبیت بازار از صندوق توسعه ملی، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که از این مبلغ ۲ هزارمیلیارد دلار واریز شده و درصورت واریز ۱۵۰ میلیون دلار تا پایان سال، حدودا ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود که در این شرایط برای بازار بسیار کم است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از خواسته فعالان بازار سرمایه، شفاف سازی در عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه است تا مشخص شود این صندوق چه عملکردی دارد.

وی ادامه داد: حمایت‌هایی مانند واریز منابع از صندوق توسعه ملی، اگرچه باعث دلگرمی بازار است، اما ابهاماتی در نرخ دلار و فعالیت‌های پتروشیمی وجود دارد که نیازمند اقدامات زیادی است.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha