۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
نهاده‌های دامی برزیل در مقابل صادرات محصولات پتروشیمی وارد می‌شوند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نهاده‌های دامی برزیل در مقابل صادرات محصولات پتروشیمی وارد می‌شوند

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در دیدار با مسئولان کشور برزیل در راستای تهاتر محصولات پتروشیمی ایران و دریافت نهاده های دامی برزیل و همچنین توازن تراز تجاری بین دو کشور توافق‌های انجام شد.

به گزارش بازار به نقل خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح سفر به کشور برزیل، گفت: در راستای افزایش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشور برزیل به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به کشور برزیل سفر کرده‌ اند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست‌هایی با حضور رئیس مجلس سنا، رئیس کمیسیون کشاورزی و تعدادی از نمایندگان مجلس سنای کشور برزیل راه‌های افزایش و توازن تراز تجاری ایران و برزیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در مقابل واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور محصولاتی شامل انجیر، بادام، گردو، کشمش و خرما به برزیل صادر شود. اقدام در راستای تهاتر محصولات پتروشیمی ایران و دریافت نهاده های دامی برزیل نیز در جهت توازن تراز تجاری دو کشور و توافق در جهت اجرای یادداشت تفاهم های کشاورزی در بسط تبادلات دو کشور از جمله مصوبات نشست با مسئولان کشور برزیل بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این سفر یاداشت‌های تفاهمی در خصوص قرنطینه گیاهی، بهداشت دام و دامپزشکی و همکاری بین سازمان تحقیقات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت امبراپا کشور برزیل امضا شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دیدار با مسئولان کشور برزیل در خصوص برقراری مراودات علمی اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران با مراکز علمی کشور برزیل در جهت افزایش تجارب علمی تحقیقاتی توافق‌های انجام شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha