۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
 ثبات نسبی بورس با دخالت هوشمندانه دولت
کارشناس اقتصادی خواستار شد؛

ثبات نسبی بورس با دخالت هوشمندانه دولت

مظفری، کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازارهای اقتصاد دخالت کند گفت: اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

به گزارش بازار، هاشم مظفری، استاد دانشگاه استان اردبیل و کارشناس اقتصادی و اقتصاد بین الملل گفت: یکی از محل های پس انداز مردم طی دو سه سال اخیر، بازار سرمایه و خرید سهام بود که متاسفانه اعتماد آنها به دولت از بین رفت.

وی با تصریح بر اینکه دخالت نهادهای دولتی در بازار سرمایه باعث مشکلات عدیده ای شده افزود: اگر اعتماد از دست رفته را از طریق کانال های اقتصادی ترمیم و جبران کنیم مردم هم از این بازار استقبال خواهند کرد.

کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه بازار سرمایه باید بر مبنای عرضه و تقاضا شکل بگیرد گفت: دولت با هدف تأمین کسری بودجه، کاری کرد که ثروت و سرمایه مردم به جیب خودش برود و در این میان مردم ضرر کردند.

مظفری با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازارهای اقتصاد دخالت کند اظهارکرد: وظیفه دولت، دخالت هوشمندانه یا همان نظارت است لذا اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha