۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
تحویل حجم بالای قیر در خارج از فصل کاری موجب افزایش فعالیت‌های سوداگرایانه می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تحویل حجم بالای قیر در خارج از فصل کاری موجب افزایش فعالیت‌های سوداگرایانه می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تحویل حجم بالای قیر در خارج از فصل کاری موجب افزایش فعالیت‌های سوداگرایانه می‌شود، گفت: راه پیشگیری از این اتفاق، ارائه تدریجی سهمیه براساس زمان‌بندی مشخص است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی پور در رابطه با موضوع اختصاص  سهمیه قیر به  دست‌اندرکاران حوزه شهری و راه‌سازی، گفت: دولت و مجلس  تصمیم گرفتند برای رفع مشکلات موجود و به خاطر پایین آمدن هزینه تمام شده پروژه‌های بخش راه و شهری،   به دستگاه‌های متولی بخش اجرای راه و بهبود عبور و مرور شهری و روستایی، سهمیه قیر اختصاص دهند.

بخشی‌پور افزود: بر این اساس مقرر شده به دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس، حوزه آبخیزداری جهادکشاورزی  و... که متأسفانه چند ماه است قیر ندارند، با قیمتی کمتر از قیمت بورس، سهمیه قیر اختصاص داده شود که کار قابل تقدیری است.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اثر این اقدام قیر زیادی به این دستگاه‌ها روانه می‌شود، ادامه داد: نگهداری این حجم از قیر به  علت محدودیت در بحث ذخیره‌سازی، کار بسیار مشکلی است.

بخشی‌پور اضافه کرد:  همچنین به علت از دست رفتن فصل کاری معمول و تحویل قیر درفصل زمستان، امکان  استفاده از سهمیه قیر دریافتی در این مدت کوتاه، میسر نیست و ناگزیر، قیر زیادی در این مدت کوتاه روانه بازار خواهد شد.

وی این امر را موجب باز شدن دست دلالان و افزایش فعالیت‌های سوداگرایانه  اعلام کرد و نسبت به عواقب  آن  همچون  افزایش قیمت نهایی قیر و رفتن سود حاصل از این سهمیه به جیب دلالان هشدار داد و گفت: نباید اجازه داد این کار به نام فعالین حوزه راه و  به کام دلالان تمام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: راه پیشگیری از این اتفاق، ارائه تدریجی سهمیه براساس زمان‌بندی مشخص  و از پیش اعلام شده و مدت زمان طولانی‌تری است تا دستگاه‌های  مذکور، بیشترین بهره را از این اقدام ببرند.

بخشی‌پور با بیان اینکه وجود شبکه راهی مناسب، یکی از پیش‌نیازهای مهم توسعه هر منطقه است، ابراز امیدواری کرد با اقدام به موقع دولت و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه،   شاهد آثار مثبت این سهمیه در بخش راه و عبور و مرور شهری و  روستایی باشیم و مردم نتایج خوب آن را لمس کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha