۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
 گوهرشناسی ایران به بازارسازی نیاز دارد
مدیرعامل موسسه گوهرشناسی تحسین:

گوهرشناسی ایران به بازارسازی نیاز دارد

صادقی، مدیرعامل موسسه گوهرشناسی تحسین عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر کشور ترکیه فیروزه‌های ایران را به اسم کشور خودش در دنیا به فروش می‌رساند.

به گزارش بازار، فرزانه صادقی، مدیرعامل موسسه گوهرشناسی تحسین گفت: شناسایی و تعیین هویت و صدور شناسنامه برای گوهرسنگ‌ها و انواع یاقوت از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های موسسه گوهرشناسی تحسین هستند.

وی ادامه داد: تمام دوره‌های علوم گوهر – با ارائه مدرک پایان دوره دانشگاه خوارزمی و سازمان فنی و حرفه‌ای – در این موسسه برگزاری می‌شوند.

مدیرعامل موسسه گوهرشناسی تحسین با بیان این که ایران گوهرسنگ‌های بسیار خوب و متمایزی وجود دارند، اظهار داشت: فیروزه‌ی نیشابور ایران در دنیا حرف اول را می‌زند.
وی با اشاره به این که ما در حوزه گوهرشناسی برندینگ خوبی نداشتیم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر کشور ترکیه فیروزه‌های ایران را به اسم کشور خودش در دنیا به فروش می‌رساند.

فرزانه صادقی با اشاره به این که ما از گوهرسنگ‌های ایرانی غافل شده‌ایم، افزود: اکتشاف و استخراج معادن فلزی و غیر فلزی در ایران همیشه بیشتر از گوهرسنگ‌ها مورد توجه بوده‌اند.

وی با بیان این که حوزه گوهرشناسی در ایران به بازارسازی نیاز دارد، اظهار داشت: ما باید از ورود گوهرسنگ‌های سایر کشورها به ایران جلوگیری کنیم.

مدیرعامل موسسه گوهرشناسی تحسین تاکید داشت: اگر ما به بازار گوهرسنگ توجه کافی داشته باشیم، می‌توانیم از طریق توسعه‌ی این صنعت شغل‌های بسیار زیادی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که تهیه زیرساخت‌های گوهرشناسی با حمایت دولت امکان‌پذیر می‌شود، عنوان کرد: برخی از کشورهای دنیا بدون دسترسی گسترده به معادن گوهرسنگ‌ توانسته‌اند با فرآوری گوهرهای مختلف به قطب صادرات گوهر در جهان مبدل شوند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha