۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
نگاه غلط و منفعت طلبانه کارخانجات فارس را تعطیل کرد
نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

نگاه غلط و منفعت طلبانه کارخانجات فارس را تعطیل کرد

شیراز- نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: نگاه غلط و منفعت طلبانه کارخانجات استان فارس را تعطیل کرده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شیراز در مجلس، ابراهیم عزیزی در همایش آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی در باشگاه دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت این نوع اقدامات و مزیت ها و نیازهای استان فارس در این عرصه، دلایل افت صنعت در استان را برشمرد و اظهار داشت: فارس به دلیل برخی رویکردهای غلط گذشته و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی، استان صنایع خاموش است و این ادعای گزافی نیست.

وی با اشاره به مثالی در این عرصه افزود: فارس روزی مهد صنعت الکترونیک بود و شاید همین الان واحدهای «آی تی ای» را بررسی کنیم صدها هزار سوییچ مخابراتی در حال خاک خوردن است در حالی که ما با سیاست های غلط وارداتی و نگاه غلط مدیران وقت، این سوییچ ها را وارد می کردیم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست غلط استفاده از محصولات وارداتی توسط برخی مدیرانی که اعتقادی به تولید داخل نداشتند، کمر صنعت استان فارس را شکست و آن را به این روز انداخت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارخانه‌های بزرگ استان فارس همچون آی تی آی، آی، تی ام سی، آزمایش، کابل سازی، کمپرسورسازی و... که روزگاری با حداکثر ظرفیت فعال بوده و امروز به دلیل اجرای غلط خصوصی سازی و ....یا تعطیل و نیمه تعطیل شده اند ادامه داد: به فرض مثال محصولات کارخانه آزمایش در بیشتر خانه ها دیده می شد و از اعتبار ویژه ای برخوردار بود اما امروز تعطیل شده است.

او خاطرنشان کرد: تعطیلی این کارخانه‌ها حجم عظیمی از بیکاران را روی دست ما گذاشت که دلایل آن عدم آینده نگری مدیران و توجه به منافع زودگذر مقطعی بود که صنعت استان فارس را به این روز سیاه انداخت.

عزیزی همچنین گفت: متاسفانه افراد با رانت خواری و استفاده از ارتباطات به بهای اندک کارخانه های استان فارس را خریدند و با همان نگاه مقطعی، این کارخانه ها را به تعطیلی کشاندند.

این نماینده مجلس افزود: دلیل بعدی تعطیلی کارخانه‌ها عدم نگاه علمی و فناورانه به بحث صنعت بود به طوری که اسیر روزمرگی و عقب ماندگی شدند چراکه نگاه غلط و کوته بینانه بر مدیران آن حاکم بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت گران ما امروز سعی کرده اند که این رویکرد علمی را در پیش بگیرند اما هنوز کافی نیست و این نشست ها و همایش ها با یک رویکرد هوشمندانه می تواند ما را به قله های پیشرفت برساند.

عزیزی افزود: مجلس نیز از مسیر قوانین و مقررات و باز کردن غل و زنجیرهایی که در مسیر صنعت گران است می خواهد این راه را تسهیل کند و این اراده در نمایندگان وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha