۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
پتانسیل رمزارزها در تضعیف و بی‌ثبات کردن کشورها
وزیر امور خارجه سابق آمریکا مطرح کرد

پتانسیل رمزارزها در تضعیف و بی‌ثبات کردن کشورها

کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: ارزهای رمزنگاری شده این پتانسیل را دارند که در طول زمان کل کشورها را تضعیف و بی‌ثبات کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، هیلاری کلینتون که روز جمعه در گردهمایی اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور سخنرانی کرد، خواستار تلاش مشترک دولت و ملت‌ها برای نظارت بر افزایش دارایی‌ها شد.

او هشدار داد که احتمالاً ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند ارزهای فیات موجود و دلار آمریکا در نقش ارز ذخیره را تضعیف کنند. وی گفت: یکی دیگر از زمینه‌هایی که امیدوارم دولت‌ها و ملت ها توجه بیشتری به آن داشته باشند، افزایش ارزهای رمزنگاری شده است، زیرا آنچه برای استخراج واقعی سکه‌های جدید به منظور تجارت با آنها بسیار جالب و تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد، پتانسیل تضعیف ارزها، تضعیف نقش دلار به عنوان ارز ذخیره، برای بی ثبات کردن کشورها است که شاید از کشورهای کوچک شروع شود، اما بسیار بزرگ تر خواهد شد.

انتشار اظهارات کلینتون در بحبوحه اخبار الزام بحث برانگیز گزارش مالیات ارزهای رمزنگاری شده بود که بخشی از لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری به شمار می رود که توسط رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در روز دوشنبه امضا شد.
بر اساس این لایحه، از سال ۲۰۲۳ کارگزاران باید نام، آدرس، شماره تلفن، سود سرمایه و زیان مشتریان را به خدمات درآمد داخلی اعلام کنند. نهادهایی که پرداخت های ارز رمزنگاری شده را به ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، باید هویت فرستنده را به دولت اعلام کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha