۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
خط پایان برای رویای قیمت ۸۵هزار دلاری بیت کوین
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

خط پایان برای رویای قیمت ۸۵هزار دلاری بیت کوین

در روز ۲۹ ابان سال ۱۴۰۰ قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی با تجربه بالغ بر ۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ۵۸ هزار دلار و ارزش اتریوم به بیش از ۴۲۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها نوسان ارزش رمز ارزها در بازار جهانی همچنان ادامه دارد و این بازار قیمت ها به کمتر از ۶۰ هزار دلار رسیده است. در برخی از گمانه زنی ها احتمال کمتر شدن قیمت رمز ارزها در ماه های باقی مانده امسال دیده می شود و در برخی دیگر امید به رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۸۵ هزار دلار وجود دارد. در شرایطی که در روز گذشته قیمت هر بیت کوین در بازار دنیا به مرز ۵۶ هزار دلار رسیده بود امروز هر بیت کوین با تجربه رشد ۴ درصدی قیمت با ارزش ۵۸ هزار و ۵۰۰ دلار مبادله شد.

در این روز قیمت هر اتریوم در بازار جهانی به مرز ۴۲۰۰ دلار رسید و ارزش هر روز ارزش ایکس- ار- پی در استانه ۱.۰۹ دلار قرار گرفت. با وجود اینکه در روز ۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۰ اغلب بازارهای رمز ارزها افزایش ارزش را تجربه کرده بودند ولی سرعت افزایش ارزش اتریوم در میان سه بازار اعلم شده بیشتر بود و ارزش هر رمز ارز اتریوم ظرف بیست و چهار ساعت گذشته حدود ۶ درصد رشد کرده بود.

بررسی ها نشان می دهد طی یک هفته اخیر ارزش بیت کوین بالغ بر ۱۰ درصد تنزل پیدا کرده است و دد بازه ۵۶ تا ۵۸ هزار دلار در نوسان است. به نظر می رسد با توجه به تحولات بازار قیمت ۵۶ هزار دلار قیمت کف در بازار رمز ارزها باشد هرچند با توجه به این تحولات اخیر انتظار می رود در ماه های اتی قیمت به حدود ۵۳ تا ۵۶ هزار دلار هم برسد.

البته همچنان احتمال افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد و بازار با سرعت زیادی در حال تغییر است ولی گزارشهای منفی در مورد این بازار و تلاش برای قانون گذاری باعث شد تا نگرانی در مورد احتمال کاهش ارزش بیت کوین در بازار افزایش پیدا کند.

 اما در این روزها تلاش زیادی می شود تا بیت کوین و رمز ارزها به عنوان پول اینده دنیا معرفی شود. پولی که جایگزین پول های رایج امروزی خواهدشد ولی کارشناسان بر این باورند که رمز ارزها این قابلیت را ندارند و این بازار از پشتوانه دولتی و اقتصادی لازم برخوردار نیست.

کوین وایل یکی از تحلیل گران بازار رمز ارز به کوین دسک گفت: «نوسان ارزش  رمز ارزها بسیار زیاد است و همین نوسان زیاد باعث جذب سرمایه ها به این بازار و افزایش قیمت ان شده است. مردم تصور می کنند با سرمایه گذاری اندک در این بازار می توانند سود زیادی به دست بیاورند و برای تحقق این هدف تلاش می کنند.

همین نوسان زیاد و امید سوداوریهای زیاد در بازه زمانی کوتاه باعث شد تا بیت کوین و دیگر رمز ارزها نتوانند به عنوان پول رایج کشورها معرفی شوند. این بازار قابل اعتماد نیست و مردم نمی توانند تمامی سرمایه های خود را به این واحد پولی تبدیل کنند.»

نکته دیگر عدم حمایت دولتها و سیستم اقتصادی جهانی از بازار رمز ارزها است. عدم وجود پشتوانه مالی و اقتصادی در این بازار می تواند رمز ارزها را به چالش بکشد و در صورت سقوط ارزش در بازار هیچ فرد یا سازمانی مسولیت مدیریت در این بازار را بر عهده نگیرد.

به هر حال بازار رمز ارزها در این روزها سرمایه های زیادی را جذب کرده است ولی کارشناسان همواره هشدار داده اند نوسان زیاد در بازار رمز ارزها عامل مهمی در تضعیف زیرساختهای این بازار است و تنها در صورتی می توان امید افزایش پذیرش این بازار و تبدیل شدن ان به رقیبی برای بازار پول را داشت که این مشکل برطرف شود و ثبات در بازار حاکم شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس M NO ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      باسلام کمی طول میکشد اما بیت کوین تا صدکا خواهد رفت.