۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم در ایلام توزیع می شود
معاون سازمان صمت ایلام:

روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم در ایلام توزیع می شود

ایلام- شریفی، معاون امور بازرگانی سازمان صمت ایلام با اشاره به اینکه روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود، گفت: برای توزیع مرغ مشکلی نداریم.

سعید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:  اتحادیه مرغداران و واحدهای مرغداری ماه های گذشته تا  قیمت مرغ افزایش پیدا نکرد، مرغ به کشتارگاه تحویل نمی دادند، به همین خاطر کمبود مرغ در بازار احساس شد.

وی افزود: بر همین اساس جلسات متعددی برگزار شد و در نهایت منجر به این شد که قیمت مرغ از کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۱ هزار تومان برای مصرف کننده افزایش پیدا کند.

شریفی تصریح کرد: هم اکنون وظیفه تامین و توزیع مرغ تا کشتارگاه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، بررسی قیمت ها و توزیع مرغ  در واحدهای صنفی نیز بر عهده سازمان صمت  است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت ایلام بیان کرد: قیمت مرغ نیز در این راستا مشخص است و برای مصرف کننده هر کیلوگرم گوشت مرغ ۳۱ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: تیم های نظارتی سازمان صمت استان در طول هفته و روزانه قیمت های بازار را چک می کنند، در صورتی که واحدهای صنفی مرغ را بیشتر از ۳۱ هزار تومان تحویل مشتری دهند، با آنها برخورد می شود.

شریفی عنوان کرد: هم اکنون روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم و کشتار در سطح بازار توزیع می شود که بیشتر از نیاز استان است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت ایلام در مورد اینکه چرا مرغ از استان خروج پیدا کند، گفت: استان های همجوار متاسفانه قیمت مصوت تنظیم بازار کشور را رعایت نمی کنند و در بعضی از استان ها قیمت مرغ تا ۳۷ هزار تومان نیز پیش رفته است.

وی ادامه داد: به دلیل اختلاف قیمت به تبع بسیاری از افراد سودجو هستند که اقدام به خروج مرغ از استان می کنند، در همین راستا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده که از خروج مرغ جلوگیری به عمل آید.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha