۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در توسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا
مدیرعامل گوگل استرالیا خبر داد؛

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در توسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا

گوگل به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک میلیارد دلار در بخش توسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا طی پنج سال سرمایه گذاری کند.

به گزارش بازار، شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که قصد دارد از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت ها، تحقیقات و مشارکت با برنامه ای به نام Digital Future Initiative، یک میلیارد دلار در بخش نوسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا طی پنج سال سرمایه گذاری کند. 

بنا به گفته «هنری ارگاس» اقتصاددان و از محققان تیم گرین اسکوئر، انتظار می رود این ابتکار جدید گوگل، دستکم ۶۵۲۹ شغل مستقیم جدید و ۲۸۰۵۷ شغل در سراسر استرالیا ایجاد کرده و همچنین ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم و ۶.۷ میلیارد دلار در کل چرخه اقتصادی این کشور جذب کند. 

گفته میشود، بخشی از این سرمایه گذاری مربوط به ادامه روند سرمایه گذاری گوگل در زیرساخت های ابری مانند راه اندازی منطقه ملبورن در اوایل سال جاری خواهد بود.

با راه‌اندازی Google Research Australia، یک مرکز تحقیقاتی وابسته به گوگل که در پیرمونت سیدنی مستقر است، بخش عمده‌ای از اینسرمایه گذاری به بخش تحقیقات تخصیص خواهد یافت.

در همین راستا، «مل سیلوا»، مدیر عامل گوگل استرالیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که گوگل تیمی از مهندسان و محققان محلی را استخدام خواهد کرد که در کنار جامعه تحقیقاتی استرالیایی بر روی برنامه های کاربردی برای هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

سیلوا اضافه کرد که بخشی از اهداف این سرمایه گذاری، مربوط به رونق بخشیدن به نوآوری بیشتر در استرالیا است که منجر به تسعه اقتصادی در این کشور خواهد شد.

گوگل قصد دارد از این بودجه برای تقویت مشارکت خود با سازمان تحقیقاتی دولتی CSIRO در راستای توسعه راه‌حل‌هایی در زمینه مدیریت خطرات طبیعی، انرژی پاک و حفاظت از دیواره مرجانی هزینه کند. 

گوگل استرالیا همچنین در حال انجام تحقیقات محاسبات کوانتومی استرالیا از طریق مشارکت با دانشگاه مک کواری است.

سیلوا در بیانیه‌ای گفت: «ابتکار آینده دیجیتال در مورد آوردن منابع و قابلیت‌های فناوری قابل توجه به استرالیا، به معنای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هایی است که به نفع مردم و کسب‌وکارها بوده و به شکوفایی بهترین استعدادها در این کشور کمک خواهد کرد».

گفته می شود گوگل همچنین درخواست خود برای توسعه فعالیت های این شرکت در استرالیا و تاسیس دفتر چهارم سیدنی را به دولت این کشور ارسال کرده که انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha