۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
حضور بخش‌ خصوصی در پروژه های مشترک ایران و ونزوئلا به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

حضور بخش‌ خصوصی در پروژه های مشترک ایران و ونزوئلا به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از ظرفیت های ایران و ونزوئلا و تسهیل حضور بخش‌های خصوصی در پروژه های مشترک به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در کاراکاس با تیموتیو سامبرانو رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این دیدار ونزوئلا را شریک راهبردی جمهوری ‌اسلامی ایران خواند و افزود: اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی فرصتی برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فی‌مابین است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط مناسب و دوستانه دو کشور، خواهان تحکیم و تقویت تعاملات فی‌مابین در برابر زیاده  خواهی های آمریکا شد و   تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک و عملیاتی کردن توافقات امضا شده  به خنثی کردن تحریم ظالمانه اعمال شده آمریکا علیه دو ملت قهرمان ایران و ونزوئلا منجر  می گردد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از ظرفیت های دو کشور و تسهیل حضور بخش‌های خصوصی در  پروژه های مشترک به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند.

مقتدایی در پایان برگزاری انتخابات  منطقه ای و شهرداری ونزوئلا را نشان دهنده وجود مردم‌سالاری، ایستادگی و مقاومت مردم ونزوئلا در برابر فشارهای تحمیلی آمریکا  دانست و برای دولت و ملت ونزوئلا آرزوی سربلندی و پیشرفت نمود.

در ادامه این دیدار تیموتیو سامبرانو رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ونزوئلا سفر هیات پارلمانی کشورمان به کاراکاس جهت نظارت بر انتخابات منطقه ای و شهرداری ونزوئلا را مهم ارزیابی کرد و بر گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان ونزوئلا و جمهوری ‌اسلامی ایران تاکید کرد.

تیموتیو سامبرانو تداوم ارتباطات  پارلمانی میان کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل تجارب در امر قانونگذاری را فرصتی برای هم افزایی میان مجالس ونزوئلا و ایران دانست.

در این دیدار علی حدادی و قاسم ساعدی نمایندگان مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و  دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در بیاناتی گسترش ارتباطات پارلمانی را در مسیر ارتقا سطح مناسبات دوستانه دو کشور مهم و تأثیرگذار ارزیابی نمودند.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha