۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
رصد وضعیت روستاها توسط دولت | مناطق محروم در اولویت خواهند بود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

رصد وضعیت روستاها توسط دولت | مناطق محروم در اولویت خواهند بود

زنجان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: تاکنون سامانه رصد اتاق وضعیت در حوزه روستایی نداشته‌ایم اما در حال حاضر یک تیم با تجربه روی کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، امیرحسین مدنی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان زنجان جمع خبرنگاران، به وضعیت منابع طبیعی و ظرفیت‌های غنی که  مناطق محروم دارند اشاره کرد و گفت: با همکاری مجموعه بنیاد برکت و مدیریت روستایی استان بحث اشتغال‌زایی با تسهیلاتی که در اختیار این مجموعه ها قرار گرفته، پیگیری می شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون سامانه رصد اتاق وضعیت در حوزه روستایی و خدمات روستایی نداشتیم، اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم با تجربه روی کار است تا این سامانه راه‌اندازی کرده و پروژه‌ها دنبال شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: تکمیل سد مراش که پیشرفت ۶۵ درصدی دارد و بعد از تکمیل آن آب‌گیری نیز خواهد شد از مشکلات مهم مردم شهرستان ماهنشان است که پیگیری خواهد شد همچنین آبرسانی از سد مراش هم مورد مطالبه مردم بود که به خوبی پیگیری رفع مشمل آن خواهیم بود. 

مدنی به توسعه و آسفالت راه‌های روستایی و عشایری شهرستان ماهنشان اشاره کرد و گفت:  طبق دستور رئیس‌جمهور ۱۱ هزار روستایی که در مسیر معادن و در اطراف معادن قرار دارند از یک درصد فروش و پانزده درصد حقوق قانونی بهره‌مند خواهند شد که منجر به تحول این تعداد روستا می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha