۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ظرفیت‌های دامی و معدنی خوروبیابانک مورد بی توجهی بوده است/توانمندسازی بانوان در راستای محرومیت زدایی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت‌های دامی و معدنی خوروبیابانک مورد بی توجهی بوده است/توانمندسازی بانوان در راستای محرومیت زدایی

اصفهان- آزاد، نماینده مردم نائین در مجلس گفت: توانمندسازی بانوان خوروبیابانک در ابعاد اقتصادی و کارآفرین در حوزه صنایع دستی، محصولات خرمایی، دامی و معدنی در راستای محرومیت زدایی مدنظر قرار گیرد.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به لزوم توجه به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان شهرستان اظهار داشت: توسعه  هر کشوری با مشارکت بیشتر زنان در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود و با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند باید به حمایت بیشتر زنان در سطح ملی توجه کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور از اعضای فراکسیون زنان مجلس برای بازدید از منطقه خور و بیابانک و نائین دعوت به عمل آمد تا از نزدیک با مشکلات و چالش‌های مردم این منطقه به ویژه زنان آشنا شوند و برای محرومیت‌زدایی این مناطق چاره‌اندیشی کنند.

توجه ویژه به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی خور و بیابانک
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک با اشاره به اینکه هر منطقه مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: به دلیل گستردگی مشکلات نمی‌توان یک راهکار را برای همه شهرستان‌ها ارائه داد و باید به ظرفیت صنعتی و معدنی شهرستان که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است، دقت کنیم.

وی یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی را توجه به زنان کارآفرین دانست و افزود: با برگزاری جشنواره نخل و آفتاب توانمندی زنان در راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک با استفاده از داشته‌های این منطقه از قبیل محصولات و تولیدات صنایع دستی، محصولات خرمایی، دامی و معدنی به نمایش گذاشته شد و نمایندگان مجلس شاهد این توانایی‌ها شدند.

 توانمندسازی زنان شهرستان و محرومیت‌زدایی
آزاد با تاکید بر توسعه و رشد اقتصاد بومی و توانمندسازی بانوان شهرستان خوروربیابانک، گفت: برای مشارکت بیشتر زنان باید آنها را در امور اقتصادی و اجتماعی توانمند کنیم که در این مسیر از فراکسیون زنان برای حمایت از حقوق بانوان و محرومیت‌زایی شهرستان‌ خور و بیابانک طلب کمک و همیاری داریم.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha