۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
رشد ۸.۴ درصدی فروش گندم در سال جاری
معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

رشد ۸.۴ درصدی فروش گندم در سال جاری

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان فروش گندم به کارخانجات آردسازی نسبت به سال گذشته ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست کارگروه گندم، آرد و نان با بیان این‌که کالای استراتژیک گندم با برنامه‌ریزی‌های خوب این شرکت تأمین شده و سطح ذخایر به اطمینان رسیده، از افزایش میزان فروش گندم به کارخانجات برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای صنفیِ نانوایی و صنعتی خبر داد.

حنان، میزان این افزایش را ۸.۴ درصد اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ میزان فروش در این مقطع زمانی (حدود ۸ ماه) کمتر از امسال بوده است.

وی تشریح کرد: میزان فروش گندم تاکنون به بیش از ۷ میلیون تن رسیده است.

حنان عنوان کرد: امسال ۴.۵ میلیون تن گندم با نرخ تضمینی ۵۰۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شد و با توجه به وقوع پدیده خشکسالی که بر تولید و خرید تاثیر گذاشت و سبب کاهش شد، برنامه‌ریزی‌ها برای تامین گندم در سال گذشته انجام و با تدارک خوب از اردیبهشت ماه امسال تاکنون حدود ۴ میلیون تن گندمِ خریداری شده از خارج وارد کشور شده است.

وی گفت: از ۴ میلیون تن گندم وارد شده به کشور براساس برنامه حمل این شرکت، بیش از ۳ میلیون تن به مراکز و مقاصد تعیین شده منتقل شده و مابقی نیز در حال حمل است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید خارجی گندم این شرکت را بیش از ۹ میلیون تن اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha