۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
ایران؛ بیست و دومین صادر کننده خیار در ۲۰۲۰
بازار ۳ میلیارد دلاری خیار در جهان

ایران؛ بیست و دومین صادر کننده خیار در ۲۰۲۰

در حالی که در سال ۲۰۲۰ ارزش جهانی صادرات خیار حدود ۳ میلیارد دلار بوده ایران صادراتی ۱۰ میلیون دلاری داشته و در جایگاه ۲۲ دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: داده های منتشر شده نشان می دهد: در سال ۲۰۲۰ ارزش جهانی صادرات خیار، ۲.۸۴ میلیارد دلار بوده و به این معناست که ارزش صادراتی این محصول نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ درصد رشد داشته است.

این آمارها می گوید: کشورهای «اسپانیا، مکزیک، هلند، کانادا و ایالات متحده» ۵ کشور اول صادر کننده این محصول هستند. به طوری که از نظر ارزشی در مجموع ۸۱ درصد از کل خیارهای صادر شده را  به نام خود ثبت کرده اند.

اسپانیا، مکزیک، هلند؛ کشورهای برتر صادر کننده خیار در ۲۰۲۰
آمارها همچنین می گوید: در مدت نامبرده اسپانیا بیش از ۲۶ در صد از کل خیارهای صادر شده را در بازارهای جهانی فروخته است و به این ترتیب صادراتی به ارزش ۷۴۴ میلیون دلار رقم زده است.

بر اساس این داده ها: مکزیک با صادراتی به ارزش ۶۳۲ میلیون دلار و دارا بودن سهمی ۲۶ درصدی در جایگاه دوم و هلند با رقم زدن صادراتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار و گرفتن سهمی ۱۹ درصدی از این بازار در جایگاه سوم صادرکنندگان برتر قرار گرفته است.

این آمارها همچنین می گوید: کانادا در جایگاه چهارم دنیا صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون دلار داشته و ایالات متحده نیز در جایگاه پنجم صادراتی به ارزش ۶۱ میلیون دلار رقم زده است.

این آمارها همچنین می گوید: ترکیه، بلژیک، چین، یونان، اردن، آلمان، لهستان، فرانسه، بلاروس و افغانستان» نیز به ترتیب در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار دارند و به این ترتیب ۹۲ درصد از محصول خیار صادراتی را در بازارهای جهانی فروخته اند.

در سال ۲۰۲۰ ایران با انجام صادراتی به ارزش ۱۰ میلیون دلار  در جایگاه بیست و دوم صادر کنندگان محصول خیار در دنیا قرار گرفته است

ایران در ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیون دلار خیار صادر کرده است
بر اساس این آمارها: کشور ایران نیز در مدت نامبرده صادراتی به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار انجام داده و به این ترتیب در جایگاه ۲۲ دنیا قرار گرفته است.

بر اساس این آمارها: نام ایران نیز جزو کشورهایی است که صادرات خود را در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ کاهش داده به طوری که در مدت نامبرده ایران صادرات خیار را نسبت به سال قبل تر بیش از ۶۰ درصد کم کرده است.

از سوی دیگر آمارها می گوید: علاوه بر ایران، از ۱۵ کشور برتر صادر کننده خیار، چهار کشور بلاروس، چین، آلمان و ایالات متحده نیز صادرات خود را بین ۴ تا ۳۴ درصد کاهش داده اند.

کشورهای اروپایی؛ بزرگترین صادر کنندگان خیار| آسیا در جایگاه سوم
آمارها همچنین نشان می دهد: افغانستان صادرات خود را نسبت به سال قبل تر ۵۹ درصد افزایش داده است.

بر اساس این آمارها: کشورهای ترکیه، فرانسه و بلژیک نیز افزایش صادراتی به میزان ۱۸ تا ۳۷ درصد داشته اند.

در بخش دیگری از گزارشات منتشر شده آمده است: از منظر قاره ای، اروپا بزرگترین تامین کننده خیار صادراتی از نظر ارزشی در بازارهای جهانی است و در سال ۲۰۲۰ مجموعه صادراتی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار داشته و ۵۶ درصد از کل خیار فروخته شده را تامین کرده است.

آمارها می گوید: صادرکنندگان آمریکای شمالی و کشورهای آسیایی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha