۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
سوء مدیریت در شرکت زغال سنگ کرمان دردسرساز شد| رد شایعه خصوصی سازی
در گفتگو با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بررسی شد؛

سوء مدیریت در شرکت زغال سنگ کرمان دردسرساز شد| رد شایعه خصوصی سازی

کرمان- کارگران شرکت زغال سنگ کرمان از وضعیت کاری خود رضایت ندارند و مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد کشور نوید تغییراتی در مدیریت و سرمایه گذاری این شرکت داده است.

بازار؛ گروه استان ها: سالهاست کارگران شرکت زغال سنگ کرمان با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات، نبود امنیت لازم، حقوق کم، نبود روش صحیح پرداخت بیمه و ...دست و پنجه نرم می کنند این در حالی است که این معادن جزء معادن استراتژیک ایران و مهمترین منابع تأمین کننده انرژی برای کارخانه ذوب آهن اصفهان هستند. کارگران زغال سنگ کرمان می گویند حقوق دریافتی شان کمتر از حقوق اداره کار است.

آن طور که پیداست معادن از امنیت خوبی نیز برخوردار نیستند و نیروی انسانی کم و کمبود امکانات لازم نیز باعث شده تا بار زیادی بر دوش کارگران گذاشته شود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اما معتقد است که تمامی این مسائل به دلیل نبود مدیریت صحیح به وجود آمده است.

حسین عامریان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارگران معادن جهادگر هستند معدن کاری که داخل تونل می رود با جان خود بازی می کند تا رزقی برای خانواده اش داشته باشد و این شغل با مشاغل دیگر خیلی فرق می کند.

عامریان افزود: کسی که داخل معدن می رود انتخاب سختی می کند و ما باید قدر این جهادگران را بدانیم و حواسمان باشد که با چه افرادی کار می کنیم.

وی بیان کرد: نباید از این مساله سوء استفاده کنیم و امیدوارم با تلاشی که من و همکارانم انجام می دهیم و همراهی مسئولان استان بتوانیم زحمات این کارگران را جبران کنیم.

سوء مدیریت در شرکت زغال سنگ کرمان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اضافه کرد: سوء مدیریت و عدم تعامل صحیح با کارگران باعث شده مشکلات روی هم تلنبار شود.

وی با بیان این که کارگر باید بتواند به راهی صدایش را به گوش مسئولان برساند، گفت: ما هم باید دغدغه های آن ها بشنویم و برای رفع آنها تلاش کنیم. سوتفاهم با توضیح باید پاسخ داده شود و ابهام نیز باید با صحبت حل شود.

عامریان افزود: وقتی مدیریت صحیح انجام نمی شود از سودی که باید داشته باشیم محروم می شویم و برای کارگران نیز تنش عصبی پیش می آید یکی از برنامه های جدی ما این است که تغییر و تحول ایجاد کرده و یک اصلاح مدیریتی انجام دهیم.

می خواهیم دارایی های غیر مولدی که معطل مانده را به چرخه بیاوریم تا هم بهره وری ما را افزایش دهد و هم رفاه کارگر را به دنبال داشته باشد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور ادامه داد: می خواهیم دارایی های غیر مولدی که معطل مانده را به چرخه بیاوریم تا هم بهره وری ما را افزایش دهد و هم رفاه کارگر را به دنبال داشته باشد.

وی بیان داشت: اگر مدیریت درست انجام شود همه کار خود را درست انجام می دهند. به زودی یک اصلاح مدیریتی انجام می دهیم و حتی در بحث سرمایه گذاری نیز در نظر داریم تغییراتی ایجاد کنیم.

عامریان گفت: مسئولین شهری نیز باید با ما همکاری کنند تا هر روز یک حاشیه برای ما ایجاد نشود و بتوانیم به اقتصاد شهر، کارگران و بازنشستگان‌مان کمک و خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه سال هاست زغال سنگ کرمان به روش سنتی اداره می شود، گفت: یک هفته است که مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد شده ام و یکی از ارزشمندترین سرمایه های ما زغال سنگ کرمان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور افزود: قصد داشتم برای بازدید معادن به کرمان بیایم و این موضوع با گلایه مندی های کارگران زغال سنگ تسریع پیدا کرد و وظیفه خود دانستم که در میان آنها حاضر شوم و توضیحات لازم را به آنها بدهم.

عامریان تصریح کرد: خواستم اگر مشکلی است بررسی کنم تا کارگران با خیال راحت به کارشان برگردند.

شایعه خصوصی سازی زغال سنگ
وی در ادامه افزود: یک چیزی را که مشخص نیست چه کسی مطرح کرده این ذهنیت را به وجود آورده که قرار است زغال سنگ خصوصی شود و کارگران پیمانی شوند.

اسم قدیم شرکت «دالاهو» بوده و اکنون «گروه سرمایه گذاری فولاد» است و آن را زیر مجموعه خودمان برده ایم و اسفندقه و بافق را نیز به دل همین شرکت منتقل کرده ایم و بحث خصوصی سازی نبوده است

وی تاکید کرد: حتما شنیده اند که چه بلایی بر سر پیمانی ها آمده و با توجه به اینکه کارگران از قشر ضعیف هستند، نگران شده اند. ما باید به آنها توضیح دهیم اسم قدیم شرکت «دالاهو» بوده و اکنون «گروه سرمایه گذاری فولاد» است و آن را زیر مجموعه خودمان برده ایم و اسفندقه و بافق را نیز به دل همین شرکت منتقل کرده ایم و بحث خصوصی سازی نبوده است.

عامریان بیان کرد: ۱۰۰ درصد سهام متعلق به ماست و اصلا بحث خصوصی سازی نیست و شائبه ای که ایجاد شده است، صحیح نیست.

وی یادآور شد: مدیران ما کوتاهی کرده و به کارگران توضیح نداده اند و کارگران هم از همه جا بی خبر، تصور می کنند این اتفاق رخ داده است. من به همکارانمان در کرمان قول داده ام که ماهی یک بار طبق وظیفه به دارایی هایمان سرکشی و به کرمان بیایم و ببینم مدیران‌مان در هفت معدن کرمان چه می کنند و قطعا با کارگران هم صحبت خواهم کرد.

عامریان تاکید کرد: کارگران باید شورای خود را فعال کنند و با مدیران ارتباط نزدیک داشته باشند زیرا در این صورت اگر شائبه ای پیش بیاید به آن راحت پاسخ داده خواهد شد.

مدیران قبلی زغال سنگ بی حساب و کتاب خرج کرده اند
وی در خصوص برخی بیماری های تنفسی و از کارافتادگی کارگران و نیاز به بازنشستگی زودتر از موعد نیز گفت: یکی موضوعاتی که بررسی کردم و باید انجام شود بازنشستگی زودتر از موعد برخی از کارگران است. این افراد با سن کم و ۱۵ سال کار در معادن دچار بیماری هایی می شوند که قادر به ادامه کار نیستند.

عامریان اضافه کرد: این مساله برای ما هزینه بر است دنبال یک راه‌کار هستیم و بررسی می کنیم که ببینیم می توانیم این کار را انجام دهیم و مدیران شهری نیز باید با ما همکاری کنند تا بتوانیم یک سری کارهای اصلاحی را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در ادامه گفت: اکنون سه تا از معادن ما را از دست مان گرفته اند و نباید این طور باشد.

وی افزود: مدیران قبلی به این موضوع توجه نداشته اند، بی حساب و کتاب خرج کرده اند و منابعی برای ما نگذاشته اند که بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و با این حال سعی می کنیم مشکلات را حل کنیم.

مردانه پشت سر کارگران‌مان هستیم
عامریان همچنین در خصوص قراردادهای یک ساله کارگران گفت: قرارداد کارگران یک ساله است اما تا به حال شرکت زغال سنگ هیچ کارگری را اخراج نکرده و ما پشت هیچ کارگری را خالی نمی کنیم .

وی با تاکید بر اینکه ما نمی خواهیم نامرد معرفی شویم، گفت: مردانه پشت سر کارگران‌مان هستیم و ساز و کار قانونی را رعایت می کنیم. البته من خودم هم قرارداد یک ساله دارم اما کارگران معادن از قشر ضعیف هستند و اعلام می کنم که نگران نباشند و کمک کنند تولید افزایش پیدا کند ما هم آنها را حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: باید نظام پرداختی‌مان را منظم کنیم تا کسی که با ما کار می کند بداند تکلیفش چیست.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 1
      سلام جناب عامریان عزیز ،حرف تا عمل خیلی فرق دارد ،مدیران قبلی شرکت و استانی یکسال و نیم قبل به ما کارگران قول‌های زیادی دادند که هیچکدام عملی نشد ،برای همین ما تا عمل رو نبینیم نمی‌توانیم باور کنیم .