۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
مافیای زعفران را معرفی کنید
نایب‌رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با بازار؛

مافیای زعفران را معرفی کنید

مشهد- میری نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: اشخاصی که مدعی هستند بازار زعفران در دست مافیا اداره می شود این افراد را معرفی کنند.

غلامرضا میری در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی مبنی بر اینکه «سر مافیای زعفران در پاستور و دُم آن در بازار رضای مشهد است»در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: بازار زعفران یکی از سالم‌ترین بازارها است.

وی افزود: شما هیچ محصولی از کشاورزی را پیدا نمی‌کنید که از کشاورز خریداری شود و در اروپا و ۶۷ کشور دنیا تنها با ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت و آن‌هم با احتساب هزینه‌های جاری به فروش برسد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران بیان کرد: من با دلیل و مدرک عرض می‌کنم که سالم‌ترین بازار؛ بازار زعفران است.

میری بابیان اینکه از سال‌های گذشته قیمت زعفران با احتساب ۲ تا ۱۰ درصد سود بر روی قیمتی که از کشاورز خریداری‌شده به اقصی نقاط دنیا  صادرشده است ادامه داد: این رفتار و نحوه خرید دلیل بر سلامت افرادی است که در این بازار کار می‌کنند و لذا افرادی هم که تازه‌وارد این بازار شده‌اند نمی‌توانند با روش ما کار کنند چون هزینه‌هایشان بالاست.

وی در پاسخ به وجود مافیا در این بازار اذعان کرد: من از آقایانی که می‌گویند دست مافیا در کار است درخواست می‌کنم تا یک‌بار برای همیشه این مافیا و دست‌های پنهان را معرفی کنند تا برای تجار و هم‌چنین مسئولان و مردم مشخص شود که چه افرادی در مسیر صادرات زعفران قرار داشته و باید مجازات شوند.

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران هم‌چنین در پاسخ به سؤال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آمار صادرات زعفران امسال افزایش یا کاهش داشته است نیز بیان کرد: فعلاً آمار صادرات تا پایان مهرماه  موجود است و لذا تا به اینجا آمار نشان می‌دهد وضعیت صادرات زعفران نسبت به سال گذشته تقریباً هیچ تفاوتی نداشته است و البته رقم ناچیزی و به میزان ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به این موضوع که ۴ درصد رقم قابل‌توجه و محسوسی نیست افزود: از  ابتدای آبان ماه قیمت زعفران‌ افزایش پیداکرده  و لذا باید منتظر ماند تا گمرک‌ آمار صادرات این ماه را در پایان ماه اعلام کند و بر اساس آن به این پرسش پاسخ داده شود که آیا افزایش قیمت در صادرات نسبت به مدت سال گذشته تأثیری داشته است یا خیر؟

کد خبر: ۱۱۸٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      ی نفر پیدا شده ک حامی کشاورزها شده حالا میخاین جلوش در بیاین درود ب شرف آن نماینده اگر ایران از این نماینده های شجاع زیاد داشته باشه گلستان می‌شود درود ب شرفش زنده باد
    • محمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      به آقای میری توصیه میکنم یک سری به سایت فروش اینترنتی آمازون بزنند که زعفران یک گرمی را 10 دلار می فروشند.ان هم بعنوان زعفران افغان .متاسفم واقعا
    • مهسا IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      کاش زعفران بومی منطقه خراسان و مختص کشور خودمون میموند