۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تولیدات کشاورزی در استان مرکزی از مرز ۳ میلیون تُن در سال عبور کرد
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی:

تولیدات کشاورزی در استان مرکزی از مرز ۳ میلیون تُن در سال عبور کرد

اراک - رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی گفت: تولیدات کشاورزی در استان از مرز سه میلیون تُن در سال عبور کرده است.

مجید آنجفی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص تحقق شعار سال «جهش تولید» در زمینه کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: استان در تولید گندم طی سال گذشته۱۲ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ داشته و مجموعاً ۴۲۰ هزار تن گندم در سال ۹۸ تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در سال ۹۸ در اکثریت قریب به اتفاق محصولات کشاورزی، دام، طیور، آبزیان، زراعت و باغبانی وضعیت مطلوب و قابل توجهی داشته است، افزود: در اجرای سیاست های بخش کشاورزی، تولید و توسعه محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت از اولویت های سازمان است و بر همین اساس کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و زعفران در برنامه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی عنوان داشت: خوشبختانه در تامین گندم و اقلام مورد نیاز مردم هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و در تولید مواد پروتئینی نیز استان در سه ماهه پایان سال از مازاد قابل توجهی برخوردار بود که بر همین مبنا خرید تضمینی نیز انجام شده است.

آنجفی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، مهم‌ترین بخش اقتصادی و نخستین بخش تولیدی به لحاظ ارزش افزوده محسوب می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته توانست دستاوردهایی نظیر بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی خصوصاً محصولات راهبردی، خوداتکایی در تولید نهاده‌های اساسی و حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی در راستای عمل به شعار سال ۹۸ «رونق تولید» کسب کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه تولیدات در حوزه جهادکشاورزی استان هم اینک از مرز سه میلیون تُن در سال عبور کرده است، گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» امسال در نظر داریم با انجام کارشناسی های لازم و آموزش کشاورزان و همچنین به کار بردن تکنیک های تولیدی بتوانیم به تحقق شعار سال در این بخش جامعه عمل بپوشانیم.

کد خبر: ۱۱٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha