۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
۴۶۸ هکتار از اراضی ملی در کردستان سند دار شد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۴۶۸ هکتار از اراضی ملی در کردستان سند دار شد

سنندج – مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از صدور سند مالکیت برای ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

عرفان مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر اهمیت ویژه در حفظ حقوق بیت المال، گفت: تلاش های انجام گرفته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان ها از ظرفیت های مناسب کارشناسی برخورداراست و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه های ارزشمند از تمام ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه محترم قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند .

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: همگی باید تلاش و همت خود را در راستای شناسایی، جمع آوری مستندات و اطلاعات، رفع تصرفات احتمالی و اقدام به ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی به کار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرده تا شاهد بهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

وی ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای رفع تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۶.۳هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۳۵ میلیارد ریال از متصرفین بازپس گرفته شده است.

مرادی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارایه شده مبنی بر سند دار کردن ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی شامل ۳۵۹ هکتار اراضی ملی داخل حریم و ۱۰۹ هکتار اراضی داخل در محدوده در نیمه اول امسال، گفت: سند دار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود.

مرادی هم چنین از تبدیل ۶۴۹ مورد از اسناد دفترچه ای به تک برگ در همین بازه زمانی خبرداد و گفت: فعالیت های راه و شهرسازی کردستان در این بخش با جدیت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری می شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha