۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
دلایل لرزش وسایل برقی آشپزخانه و راهکارهایی برای از بین بردن آن

دلایل لرزش وسایل برقی آشپزخانه و راهکارهایی برای از بین بردن آن

خرابی هر یک از وسایل برقی خانگی را می‌توان به عنوان یک چالش در نظر گرفت.

به گزارش بازار، خانه‌های مدرن امروزی پر از وسایل برقی کاربردی هستند. استفاده از این وسایل آن‌چنان با زندگی انسان‌ها آمیخته شده‌اند که تا زمانی که یکی از آنها خراب نشود، متوجه اهمیت آن در زندگی نخواهیم شد. لرزش وسایل برقی آشپزخانه یکی از دردسرهای بزرگی است که برای از بین بردن آن باید به سرعت اقدامات اساسی جهت تعمیر و رفع ایرادات آن را انجام دهید.

خرابی هر یک از وسایل برقی خانگی را می‌توان به عنوان یک چالش در نظر گرفت. به همین جهت بررسی منظم، تعمیر و نگهداری از وسایل برقی آشپزخانه به عمر مفید دستگاه بسیار کمک خواهد کرد. همچنین باعث جلوگیری از فرسودگی و خرابی آنها نیز خواهد شد. یکی از عواملی که باعث خرابی وسایل برقی آشپزخانه می‌شود، لرزش وسایل به هنگام استفاده از آنها خواهد بود، که لازم است به سرعت شناخته و رفع شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره دلایل لرزش وسایل برقی آشپزخانه و راهکارهای کاربردی برای از بین بردن آنها را با شما در میان بگذاریم.

با توجه به افزایش قیمت وسایل برقی آشپزخانه، نگهداری صحیح و تعمیر به موقع آنها نوعی سرمایه‌گذاری قابل توجه محسوب می‌شود. برای مثال عدم توجه به عملکرد سالم یخچال فریز، ماشین لباسشویی، ماکروویو و ... می‌تواند خسارت مالی زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

دلایل عمده لرزش وسایل برقی آشپزخانه

یکی از موضوعاتی که غالبا برای مصرف‌کنندگان وسایل برقی آشپزخانه عجیب بوده است و همیشه سوالاتی را در ذهن آنها ایجاد کرده، این است که چرا برخی لوازم برقی در حین استفاده دچار لرزش می‌شوند. موضوع مهم در پاسخ به این سوال این است که بروز لرزش در لوازم برقی ربطی به مدت استفاده از آن وسیله و قدیمی و نو بودن آن ندارد. گاهی بروز مشکلات فنی، تراز نبودن وسایل برقی مصرفی، اختلال در سیستم‌های داخلی دستگاه و ... همگی می‌توانند از دلایل مهم لرزش وسایل برقی محسوب شوند. در ادامه به دلایل لرزش چند وسیله برقی مهم آشپزخانه را با هم بررسی خواهیم کرد.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

بروز لرزش ماشین لباسشویی یکی از موارد مهمی است که اعلب مورد نگرانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان است. لرزش ماشین لباسشویی و حرکت آن از جای خود با ایجاد سر و صدا نیز همراه است. این سر و صدا و لرزش گاهی به هنگام وارد شدن دستگاه به مرحله خشک‌کن لباس‌ها به حدی زیاد است که موجب ترس کاربران نیز می‌شود. لازم است توجه داشته باشید در برخی ماشین لباسشویی‌ها، بنا به کیفیت ساخت و تولید آنها ممکن است برخی مراحل کار آنها به طور معمول با لرزش همراه باشد. به طور مثال می‌توان به مرحله خشک‌کن که ماشین لباسشویی با قدرت بیشتری شروع به کار می‌کند، اشاره کرد. اما تزار نبود و عدم تنظیم صحیح پایه‌های ماشین لباسشویی، خرابی و آسیب تسمه، کاهش حرکت دیگ و برخی مشکلات فنی دیگر همگی موجب بروز لرزش در ماشین لباسشویی خواهند شد.

با توجه به تورم قیمت لوازم برقی خانگی بهتر است در صورتی که بعد از تراز کردن و تنظیم پایه ماشین لباسشویی همچنان شاهد لزرش و حرکت آن بودید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید. همچنین برای راه اندازی، نصب، سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی حتما از تکنسین ماهر کمک بگیرید. این کار از ایجاد هزینه‌های اضافی و صدمه به وسیله برقی شما پیشگیری خواهد کرد.

دلایل لرزش یخچال فریزر و رفع آن 

دلایل لرزش وسایل برقی آشپزخانه و راهکارهایی برای از بین بردن آن

حتما شما هم تا به حال متوجه شده‌اید که هر از گاهش یخچال فریزر شما صدای عجیبی تولید کرده و می‌لرزد. اما راه حل پیدا کردن دلیل و منشاء آن چیست و چطور باید بر آن غلبه کرد؟ ایجاد صدا و لرزش تا حدودی رایج است. اما اگر یخچال فریزر به طور مدام در این حال بماند نیازمند توجه و تمرکز بر عیب‌یابی این موضوع خواهد بود. به صورت عمومی تراز نبودن درب یخچال فریزر، خشک بودن و بدون روغن بودن موتور یخچال فریزر، ایجاد برفک در دیواره داخلی و مسدود شدن دریچه‌های هوا، ایجاد لقی در پایه‌های یخچال، اختلال در لوله‌های سیم پیچ کندانستور، تنظیم نبودن قفسه‌ها و کشوها، اختلال در عملکرد فن و شکستگی پره‌ها، خرابی سنسورها و مادر برد و موتور یخچال فریزر و ... همگی از دلایل اصلی ایجاد صدا و در پی آن لرزش در بدنه یخچال فریزر هستند.

شاید در طی روز صدای ناشی از این اختلالات آن‌چنان گوش‌خراش نباشد، اما در طی ساعات شب صدای مداوم و لرزش‌های پی‌درپی یخچال فریزر آزاردهنده و کلافه‌کننده خواهد بود. از این روی چنانچه متوجه صداهای پی‌درپی یخچال فریزر شدید و بعد چک کردن موارد ابتدایی مانند تراز بودن پایه‌ها و عدم وجود برفک اطمینان پیدا کردید، بهتر است از یک تکنسین کار بلد جهت تشخیص و رفع ایرادات کمک بگیرید. شما می‌توانید از خدمات سرویس و تعمیرات یخچال یا فریزر در منزل استفاده کنید و با خاطری آسوده با هزینه مقرون به صرفه از صحت عملکرد وسیله برقی خود مطمئن شوید.

آشنایی با علل لرزش آب میوه گیری برقی

دلایل لرزش وسایل برقی آشپزخانه و راهکارهایی برای از بین بردن آن

در بین وسایل برقی موجود در آشپزخانه، آبمیوه‌گیری جزو لوازم پر کاربرد شناخته می‌شود. حتما شما هم تا به حال حین استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری متوجه لرزش‌های دستگاه شده‌اید. به طور عمده لرزش‌های دستگاه آبمیوه‌گیری یه به دلیل مشکلات غیرفنی و ساده‌ای است که شما حین استفاده از آن قادر به رفع آن خواهید بود، و یا مشکلات پیچیده فنی است که نیاز است برای رفع آنها از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

تزار نبودن سطح زیر آبمیوه‌گیری حین استفاده، پر شدن فیلتر آبمیوه‌گیری از تفاله میوه دلایلی هستند که شما اگر در زمان استفاده از آبمیوه‌گیری متوجه آن شدید می‌توانید به سرعت نسبت به رفع آنها اقدام کنید. توجه داشته باشید که بعد از هر دوره آب‌گیری فیلتر دستگاه آبمیوه‌گیری را به خوبی تمیز کنید. همچنین برای استفاده دستگاه را روی سطح کاملا صافی قرار دهید تا از لرزش و حرکت آن در حین آب‌گیری میوه‌ها پیشگیری کرده باشید.

اما لازم است بدانید در صورتی که تمامی این موارد را به دقت انجام دادید و باز هم شاهد لرزش شدید آبمیوه‌گیری بودید باید به مشکلات فنی مهمتری فکر کنید. غالبا رفع مشکلات فنی دستگاه آبمیوه‌گیری کار همه افراد نیست و بهتر است اگر از این کار سر رشته ندارید از باز کردن آبمیوه‌گیری بپرهیزید. مراجعه به تعمیرکار متخصص برای تعمیر آبمیوه‌گیری باعث می‌شود از سوختن موتور و آسیب بیشتر و جدی تر به دستگاه پیشگیری شود. همچنین گاهی مراجعه به تعمیرکار کار هزینه بری نیست و با یک سرویس ساده و بررسی قرارگیری صحیح فیلتر آبمیوه‌گیری اختلال لرزش دستگاه به طور کلی رفع می‌شود. پس نگران هزینه تعمیر آبمیوه‌گیری نباشید.

اهمیت جلوگیری از لرزش وسایل برقی آشپزخانه

یکی از اصول صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی، نگهداری اصولی و صحیح از وسایل برقی خانه به خصوص لوازم برقی آشپزخانه است. توجه به نقایص ایجاد شده در این وسایل و تعمیر به موقع آنها از بروز خسارات بیشتر مانند سوختن وسیله برقی و یا حتی آتش سوزی جلوگیری می‌کند. همچنین اطلاع از برخی نکات ابتدایی تعمیراتی در حفظ و نگهداری بهتر وسایل به شما کمک شایانی خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید که به محض دیدن مشکل فنی که در آن تبحر ندارید باید به سرعت از کمک یه تعمیرکار کار بلد استفاده کنید. ایجاد سر و صدا و لرزش وسایل برقی آشپزخانه از جمله نشانه‌هایی است که باید برای حفظ سلامت و نگهداری درست وسایل خانه به آنها توجه داشته باشید.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha