۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
۷ نوآوری دیجیتال امیدوار کننده در بخش کشاورزی در سال ۲۰۲۱
بازار گزارش می‌دهد؛

۷ نوآوری دیجیتال امیدوار کننده در بخش کشاورزی در سال ۲۰۲۱

تحولات فناورانه از جمله تحول دیجیتال و اینترنت اشیاء، نوآوری های بسیاری را در بخش کشاورزی برانگیخته است.

بازار؛ گروه بین الملل: امروزه حساسیت نسبت به اقدامات سبز و توقف تغییرات آب و هوایی جذاب تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در بخش کشاورزی لزوم اقدامات سبز و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. باید گفت تحولات فناورانه از جمله تحول دیجیتال و اینترنت اشیاء، نوآوری های بسیاری را در بخش کشاورزی برانگیخته است که در واقع بخشی از اقدامات سبز جهت جلوگیری از تغییرات آب و هوایی است.

در زیر نمونه‌هایی از ۷ نوآوری که فرآیندهای بخش کشاورزی را ساده می‌کند، به طور مختصر شرح داده می شود:

۱. نرم افزار مدیریت باغ مدرن

نرم افزارهای در حال ظهور بسیاری وجود دارند که به رهبران مزرعه کمک می کنند اطلاعات بیشتری در مورد مزارع برنج یا باغ ها و محصولات مرتبط، جمع آوری، توصیف و ارائه کنند. این نرم افزارها مجهز به سنجش آب و هوا هستند و داده هایی را ارائه می دهند که تصمیم گیری را برای کشاورزان در طول فصل آسان تر می کند.

۲. نظارت و برآورد بازده

در گذشته، کشاورزان برای به دست آوردن اطلاعات در مورد اندازه میوه یا تعداد محصول، این کار را به صورت دستی با شمارش یک به یک انجام می دادند. به لطف تحول دیجیتال، کشاورزان اکنون با ظهور فناوری که نظارت و محاسبه عملکرد را خودکار می کند، می توانند بر محصولات خود به راحتی نظارت داشته باشند.

۳. پلت فرم مدیریت مزرعه

نوآوری بعدی سیستم نظارت یا ردیابی مانند چک لیست دیجیتال برای مدیریت کشاورزی است. درواقع  پلت فرمی یکپارچه برای دسترسی تصمیم گیرندگان به اطلاعات و ابزار برای پیگیری فعالیت های روزانه. با این کار، کشاورزان می توانند دید کلی بهتری از مزارع خود داشته باشند.

۴. فناوری هواپیماهای بدون سرنشین

همانطور که می دانیم هواپیماهای بدون سرنشین هواپیماهای خودگردانی هستند که بر فراز یک منطقه خاص پرواز می کنند. در نهایت پهپادها نیز وارد عرصه کشاورزی شدند. در مورد کاربرد آنها در بخش کشاورزی باید گفت از پهپادها برای گرفتن عکس یا فیلم در حین پرواز بر فراز مزارع استفاده می شود.

۵. اینترنت اشیا در کشاورزی

در کشاورزی، سیستم‌های اینترنت اشیا (IoT) از حسگرهای خاک و آب و هوا برای ارائه بینش‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های قابل اجرا پردازش شوند. علاوه بر این، سیستم اینترنت اشیا همچنین می تواند به کشاورزان کمک کند تا از طریق بینش داده ها، اختلالات آفات را به حداقل برسانند.

۶. ماشین های هوشمند کشاورزی

ماشین آلات به طور گسترده در بخش کشاورزی استفاده می شود. با این حال با پیشرفت های تکنولوژیکی امروزی، اکثر ماشین ها از قبل با داده ها و سیستم های خودکار یکپارچه شده اند. سنسورها و کنترل از راه دور به کشاورزان این امکان را می‌دهد که تراکتورها و ماشین‌های خود را بدون خروج از خانه رانندگی کنند.

۷. محصولات تولیدی گیاهی سازگار با محیط زیست

باید گفت استفاده از مواد شیمیایی در فعالیت های کاشت به حداقل خواهد رسید. وجود نوآوری هایی مانند کودهای زیستی سفارشی، کودهای مبتنی بر ادرار و کودهای مبتنی بر جلبک و میکروارگانیسم ها یکی از جالب ترین و آرامش بخش ترین روندها در بخش کشاورزی است.

با نگاهی به این روندهای نوآوری در بخش کشاورزی، می توانیم بگوییم که همه فرآیندها در صنعت کشاورزی سریع تر و آسان تر خواهند بود. دیجیتالی شدن، اینترنت اشیا و پایداری به طور کامل از کشاورزان در سناریوهای مختلف حمایت کرده است.

چگونه می توان به تغییرات آب و هوایی پایدار کمک کرد؟

موج های گرما، آتش سوزی های ویرانگر، خشکسالی های طولانی مدت، طوفان های باد شدید و سیل های تاریخی: رویدادهای شدید آب و هوایی هستند که در سراسر جهان به یک امر عادی تبدیل شده اند و چالش های بی سابقه ای را برای سیاره زمین به وجود آورده اند. تغییرات آب و هوایی اکوسیستم ما و امنیت غذایی را به خطر می اندازد - همه اینها در زمانی رخ می دهد که تقاضای جهانی برای غذا در حال افزایش است.

 رفتار انسان - به ویژه انتشار گازهای گلخانه ای - عامل اصلی در روند گرمایش جهانی در قرن گذشته بوده است. مناطق مختلف جهان با سرعت های متفاوتی در حال گرم شدن هستند، اما بر اساس ارزیابی ملی آب و هوای ایالات متحده، میانگین دمای کره زمین بین سال های ۱۹۰۱ تا ۲۰۱۶ حدود ۱ درجه سانتیگراد (۱.۸ درجه فارنهایت) افزایش یافته است.

کارشناسان در حالی که معتقدند عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند، بر این امر تاکید دارند که افزایش دمای جهانی به رویدادهای شدید آب و هوایی کمک می کند و اتفاقاتی که زمانی نادر بودند، به طور فزاینده ای عادی و مخرب می شوند. رشد غذا در چنین شرایطی به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود و تهدیدی برای کاهش کمیت و کیفیت غذای ماست.

کشاورزی: ​​بخشی از مشکل و بخشی از راه حل
کشاورزی، هم از نظر آسیب پذیری در برابر الگوهای مخرب آب و هوایی و هم به عنوان منبع انتشار گازهای گلخانه ای، در بحران آب و هوا در کانون توجه قرار دارد. با این حال، کشاورزی نیز می تواند با کمک به بازگرداندن کربن به زمین، برای محیط زیست مفید باشد. خاک دارای پتانسیل قابل توجهی برای ذخیره کربن و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی است، به این معنی که شیوه‌های کشاورزی هوشمندانه برای آب و هوا مانند کاشت محصولات پوششی و انتخاب اجرای کشاورزی بدون خاک‌ورزی می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد. این شیوه ها به خاک کمک می کند آب را حفظ کند و سلامت کلی خاک را تقویت کند. ابزارهای دیجیتال به عنوان بخشی از یک سیستم یکپارچه در حال حاضر به کشاورزان کمک می کند تا تا حد امکان کارآمد و سازگار با محیط زیست رشد کنند.

جمعیت رو به رشد نیازمند تعهد به اقدام است
همانطور که تغییرات آب و هوایی بر عملکرد محصول تأثیر می گذارد، خطر امنیت غذایی جهانی حتی بیشتر می شود. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰، ۱۰ میلیارد نفر بر روی زمین زندگی کنند. این بدان معناست که در ۳۰ سال آینده به افزایش ۷۰ درصدی در تولید مواد غذایی نیاز است.

تخمین زده می شود که  نزدیک به ۶۹۰ میلیون نفر در جهان امروزی در ناامنی غذایی هستند. بحران فعلی کووید-۱۹ چالش‌هایی را که سیستم‌های غذایی با آن روبرو هستند تشدید می‌کند و رسیدن به گرسنگی صفر تا سال ۲۰۳۰، دومین هدف از ۱۷ هدف توسعه پایدار سازمان ملل، را دشوارتر می‌کند. بدون راه حل هایی برای کاهش تأثیر تغییر آب و هوا بر مواد غذایی ما، میلیون ها نفر دیگر ممکن است در معرض خطر سوء تغذیه قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha