۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
ایجاد یک ناحیه تخصصی پوشاک در کهک| بازگشت ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در قم به چرخه تولید
در ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم مطرح شد؛

ایجاد یک ناحیه تخصصی پوشاک در کهک| بازگشت ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در قم به چرخه تولید

قم- ایجاد یک شهرک تخصصی پوشاک در شهر تازه تأسیس کهک در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح و تصویب شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: در بیست و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که امروز سه‌شنبه به ریاست استاندار جدید قم برگزار شد، مصوبات مهمی به تصویب رسید. از جمله این که قرار شد در شهرستان تازه تأسیس کهک شهرک تخصصی پوشاک راه‌اندازی شود.

در این جلسه که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم هم اشاره و در این زمینه گزارش‌هایی ارائه شد؛ طبق گزارش سازمان صمت قم از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته‌اند.

با توجه به پیگیری‌های مستمر استاندار سابق قم و بازدیدهای میدانی از شهرک‌های صنعتی برای اطلاع از وضعیت واحدهای تولیدی در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی تاکنون بیشتر مصوبات مرتبط به واحدهای صنعتی و اقدامات برای رفع موانع تولید در داخل استان رفع و پیگیری شده است اما ۲۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین بروکراسی‌های اداری هنوز اجرایی نشده که با انتقاد شدید استاندار قم روبرو بود.

مدیران و دستگاه‌های اجرایی در زمینه رونق اشتغال و تولید همت کنند
استاندار جدید قم در این جلسه طی سخنانی گفت: اقدامات انجام شده در خصوص طرح توسعه برخی نواحی صنعتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ دستگاه و یا مدیری این حق را ندارد تا با اهمال‌کاری یا عدم پیگیری سرمایه‌های استان را در وضع رکود قرار بدهد؛ مسئولان و مدیران استانی تا جایی که ممکن است مشکلات و موانع در مسیر تولید و اشتغال را در داخل استان حل کنند و به دلیل روند و فرآیند طولانی اداری از ارجاع آنها به مرکز خودداری کنند.

سید محمدتقی شاهچراغی با بیان اینکه ۲۱ درصد مصوبات این ستاد به دلیل عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی بی تکلیف مانده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید ظرف ۱۵ روز نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدامات لازم را انجام دهند تا وضعیتشان مشخص شود.

به گفته وی، با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و مشکلات کنونی این حوزه می‌توان تسهیلات این بخش را ۱۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت افزایش یابد.

استاندار قم عنوان کرد: مجموعه مدیریت استان تلاش می‌کند تا با استفاده از تمام ضوابط در مسیر احیای واحدهای راکد صنعتی و بازگشت آنها به مدار تولید حرکت کند.

ایجاد یک ناحیه تخصصی پوشاک در کهک| بازگشت ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در قم به چرخه تولید

ایجاد ناحیه صنعتی در کهک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اعلام اینکه ناحیه تخصصی پوشاک در شهرستان تازه تأسیس کهک قرار است با پیگیری مستقر شود، گفت: هدف اصلی از این طرح بهره‌مندی سرمایه‌گذاران و فعالان بومی این شهرستان از مزایای نواحی صنعتی در احداث طرح‌های تولیدی و اشتغالی است.

مهرداد غضنفری افزود: زمین در نظر گرفته شده در حریم شهر کهک بوده و منتظر پاسخ محیط‌زیست در این زمینه هستیم که در صورت مخالفت، در شعاع چند کیلومتری این شهر، ناحیه صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، طرح توسعه ۲.۵ هکتاری ناحیه صنعتی خورآباد نیز در برنامه این ستاد قرار گرفته و هم اکنون وسعت موجود این ناحیه صنعتی ۲ هکتار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با انتقاد از عدم پیگیری لازم برای توسعه طرح ۴۴ هکتاری ناحیه سیرو، گفت: توقف ۴ ماهه این طرح و عدم پیگیری‌های لازم اصلاً توجیه پذیر نیست.

استقبال ۱۹۰ میلیارد تومانی کشاورزان قمی از تسهیلات رونق تولید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات بخش کشاورزی استان قم، بیان کرد: در زمینه تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استقبال کشاورزان قمی بیش از سهم ۱۹۰ میلیارد تومانی استان از تسهیلات رونق تولید است که باید با هماهنگی بانک‌های عامل سهم بخش کشاورزی با اطمینان از خروجی مثبت آن در اشتغال و تولید استان افزایش یابد.

کشاورزان قمی درخواست تسهیلات بیشتر و سهمیه بیشتر در زمینه رونق تولید دارند و باید در این زمینه پیگیری باشیم

غضنفری به تعیین تکلیف پرونده‌های معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، افزود: پرونده‌های معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان باید در ظرف زمانی ۴۵ روزه تعیین تکلیف و پیگیری کنیم تا با توجه به استقبال خوب کشاورزان سهم بیشتری برای استان درخواست نماییم.

به گفته وی، کشاورزان قمی درخواست تسهیلات بیشتر و سهمیه بیشتر در زمینه رونق تولید دارند و باید در این زمینه پیگیری باشیم.

پرداخت ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی
در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز با اشاره به ۱۸۰ میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی قم از تسهیلات ستاد رونق تولید طی امسال گفت: تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان پرونده در این بخش به بانک‌ها معرفی شده است.

عباس پورمیدانی افزود: از این ۲۲۸ میلیارد تومان فقط ۸۲ میلیارد به مرحله پرداخت رسیده است و کشاورزان قم درخواست دارند تا دست کم ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز با بیان اینکه چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود در استان قم فعال است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال به وجود آورده است، افزود: طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو در دستور کار این شرکت قرار گرفته اما هنوز پاسخ برخی استعلامات مشخص نشده است.

ایجاد یک ناحیه تخصصی پوشاک در کهک| بازگشت ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در قم به چرخه تولید

بازگشت ۱۹ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت و واحدهای تولیدی استان قم گفت: هدف‌گذاری استان احیای ۳۷ واحد راکد صنعتی تا پایان امسال است و طی امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته است.

محمود سیجانی با اشاره به اینکه ۹ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان به تازگی به بانک‌های عامل معرفی شدند، افزود: ۲ هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۵ درصد از آنها غیرفعال هستند.

۲ هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۵ درصد از آنها غیرفعال هستند

به گفته وی، طی هفت ماه گذشته ۷۸ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۷ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر صادر شده است و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۳۱۰ مصوبه تصویب که از این بین ۵۸ درصد اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز در روال قانونی خود قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کارگروه ستاد تسهیل یکی از کارگروه‌هایی است که دارای عقبه قدرتمند ملی و استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات آن در سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است و ۹۵ درصد مصوبات این کارگروه در داخل استان پیگیری و بررسی می‌شود.

سیجانی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در سه بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری به مرحله پرداخت رسیده و از این نظر قم در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

در پایان جلسه استاندار جدید قم که حضور در این کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تجربه نخست فعالیتش می‌باشد با انتقاد شدید از عدم پیگیری ۲۱ درصد مصوبات این ستاد از دستگاه‌های اجرایی و مدیران دستگاه‌ها خواست برای رفع موانع از چرخه تولید استان همت کنند.
 

کد خبر: ۱۱۷٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha