۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
خریداری ۴ میلیون و ۵۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد

خریداری ۴ میلیون و ۵۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال با احتساب خرید بخش خصوصی توانستیم مقدار ۴ میلیون و ۵۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

به گزارش بازار، هشتمین جلسه کارگروه ملی گندم، آرد و نان با هدف ساماندهی و پایش وضعیت گندم، آرد و نان کشور با حضور یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان دبیر و دیگر اعضا برگزار شد.

حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص شرایط تامین گندم مورد نیاز کشور گفت: از محل خرید گندم داخلی در سال جاری با احتساب خرید بخش خصوصی توانستیم مقدار ۴ میلیون و ۵۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.
 
حنان مقدار تامین این کالای راهبردی از محل واردات را نیز بیش از ۹ میلیون و ۱۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۹۱۸ هزار تن گندم از طریق بنادر وارد کشور و به مراکز ذخیره سازی ارسال شده است.
 
وی میزان حمل و نقل گندم وارداتی از بنادر را از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته میزان حمل گندم تا پایان سال ۳ میلیون تن بوده است
 
حنان افزود: میزان جابه جایی گندم از استان‌ها در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تن بوده است که امسال مقدار جابجایی گندم به دلیل کاهش میزان خرید تضمینی گندم به ۹۴۱ هزارتن رسید.
 
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: باوجود تحریم‌های بی سابقه با برنامه ریزی و پیگیری شرکت بازرگانی دوئتی ایران و دیگر سازمان‌های مرتبط با تامین کالای استراتژیک گندم توانستیم آرامش بازار را ایجاد کنیم.
 
وی همچنین مقدار فروش گندم برای مصارف خبازی یارانه‌ای نوع یک و دو و مصرف صنف وصنعت را از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار تن اعلام کرد وافزود:میزان فروش گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی ۴/۸ درصد افزایش داشته است.
 
در ادامه مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با توجه به ارائه گزارش نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این که برخی استان‌ها هنوز تغییر قیمت نان استان را خود اعلام نکرده اند خواستار اقدام سازمان حمایت در خصوص معرفی این استان‌ها به شرکت بازرگانی دولتی ایران و مکاتبه این شرکت با استانداران شد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع نداشتن مردم از قیمت نان واحدهای صنفی را از مشکلات این حوزه دانست و گفت: یکی از تکالیف واحدهای صنفی نصب تابلو درج نرخ نان می‌باشد که ادارات کل غله با همکاری سازمان‌های حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌توانند از محل یارانه نسبت به تنظیم و طراحی پوستری در خصوص تمامی اطلاعات نانوایی‌ها اقدام کند.
 
یزدان سیف با اشاره به میزان یارانه اختصاصی به حوزه گندم، آرد و نان خواستار طراحی یک سامانه در خصوص ورود اطلاعات و مشخصات واحدهای نانوایی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم شد.
 
وی افزود: نان علاوه بر اینکه یک کالای اقتصادی است کالای امنیتی و سیاسی است که باید چارچوبی از طرف ستاد تظیم بازار در خصوص قیمت گذاری این کالا تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha