۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
رشد ۱۱ درصدی تولید لوازم خانگی در ۶ ماهه ۱۴۰۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

رشد ۱۱ درصدی تولید لوازم خانگی در ۶ ماهه ۱۴۰۰

صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از رشد ۱۱ درصدی تولیدات لوازم خانگی در شش ماهه نخست ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی افزود: در تولید برخی از لوازم خانگی مانند لباسشویی رشد بالای ۴۰ درصد اتفاق افتاده ضمن اینکه در این مدت، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

وی با اشاره به هدف گذاری انجام شده در خصوص معکوس شدن تراز صنعت لوازم خانگی در سه سال آینده گفت: این معکوس شدن تراز به معنای پیشی گرفتن صادرات لوازم خانگی از واردات آن است که در این خصوص جلسات متعددی با تولید کنندگان این صنعت بر گزار شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اولویت صنعت لوازم خانگی، تامین حقوق مصرف کننده است ادامه داد: ساماندهی قیمت، کیفیت و بهبود مستمر تولیدات، از جمله موارد مهم در تحقق حقوق مصرف کننده است که در حال انجام هستند.

صادقی نیارکی با اشاره به تغییرات اساسی در طراحی تولید، عمق ساخت داخلو رشد صنعت قطعه سازی از اتفاقات مناسب در این بخش است گفت: پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده این صنعت جزء صنایع ارز آور کشور شود، زیرا این صنعت، ساخت محور و بر لبه فناوری (تکنولوژی) قرار دارد یعنی باید محصول نهایی صادر شود که این کار نیازمند برند سازی، طراحی، عمق ساخت داخل و خدمات پس از فروش است.

وی افزایش قیمت ورق، مواد پتروشیمی و افزایش قیمت جهانی تجهیزات وارداتی را سبب بالابودن قیمت کالای ایرانی عنوان کرده است افزود: از سوی دیگر قیمت کالای برخی تولیدکنندگان، درب کارخانه است، اما همان کالا در مغازه‌ها با افزایش قابل توجه قیمت به مصرف کننده ارائه می‌شود؛ که وزارت صمت برای جلوگیری از این معضل، سامانه جامع تجارت را مکلف کرده است فهرست سه لیستی قیمت تولیدات داخل را در این سامانه بارگذاری و عمده فروشان نیز آن را تایید کنند که مصرف کننده در جریان وضعیت قیمت قرار داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) افزود: این سامانه از شهریور ماه شروع شده که تاپایان سال کامل خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha