۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
افزایش نرخ جهانی طلا؛ علیرغم تقویت نرخ دلار

افزایش نرخ جهانی طلا؛ علیرغم تقویت نرخ دلار

افزایش نگرانی ها پیرامون رشد تورم، موجب بالا رفتن قراردادهای آتی طلا به میزان ۰.۱۶ درصد و رسیدن به سطح به ۱۸۶۹.۵۵ شد.

به گزارش بازار، قیمت طلا در آسیا پس از عبور از رکورد پنج ماهه در صبح امروز افزایش یافت. وجود نگرانی های مستمر پیرامون تورم، هم چنان به تقویت قیمت طلا دامن می زند و حتی قوی تر شدن دلار نیز نتوانست مانع از این روند شود.

افزایش نگرانی ها پیرامون رشد تورم، موجب بالا رفتن قراردادهای آتی طلا به میزان ۰.۱۶درصد و رسیدن به سطح به ۱۸۶۹.۵۵ شد. علی رغم این که به طور معمول یک رابطه ی معکوس میان قیمت دلار و طلا وجود دارد، در روز سه شنبه شاهد بالا رفتن دلار و حفظ ارزش آن در محدوده ای نزدیک به رکورد ۱۶ ماهه آن نیز بودیم.

سرمایه گذاران هم اکنون در انتظار انتشار داده های مربوط به خرده فروشی ها به منظور پیش بینی و ارزیابی حرکت بعدی بانک مرکزی ایالات متحده در رابطه با افزایش نرخ بهره هستند.

رئیس بانک مرکزی ریچموند در روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ های بهره را در صورت تدام تورم بالا، افزایش خواهد داد، اما در واقع این نهاد باید صبر کند تا مشخص شود آیا نرخ تورم و کمبود نیروی کار در بلند مدت تدام خواهند داشت یا خیر.

رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در روز دوشنبه گفت که سیاست های پولی انقباضی که هم اکنون به منظور مهار تورم در پیش گرفته شده می تواند مانع از روند بازیابی اقتصادی در اروپا شود.

در رابطه با سایر فلزات گرانبها، می توان به ثبات قیمت نقره در سطح ۲۵.۰۴ دلار در هر اونس، کاهش اندک بهای پلاتین به میزان ۰.۱% و سقوط ۰.۶ درصدی پالادیوم اشاره نمود.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha