۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان سرمایه در اختیار افرادی خاص و دارای رانت قرار گرفت
نماینده مردم میانه در مجلس:

دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان سرمایه در اختیار افرادی خاص و دارای رانت قرار گرفت

میانه- نماینده مردم میانه در مجلس گفت: بررسی ها نشان داده که ارز ترجیحی به صورت انباشت سرمایه در اختیار افرادی خاص قرار گرفته در حالی که دولت قبل هدف از تخصیص این ارز را تأمین کالاهای ضروری اعلام کرد.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی اظهار داشت: فلسفه تخصیص ارز ترجیحی که توسط دولت سابق مطرح و اجرا شد، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تأمین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز این اقشار با قیمت یارانه‌ای و مناسب و جلوگیری از فشار اقتصادی و معیشتی به این خانواده ها بود.

وی ادامه داد: اما بررسی‌های صورت گرفته و واقعیت‌های کف جامعه کاملاً نشان می‌دهند که نه تنها این هدف محقق نشده و این منابع برای تامین مایحتاج جامعه هدف بکار نرفته بلکه ارزهای تخصیصی در خوشبینانه‌ترین حالت در محل‌های غیرمرتبط و به صورت سرگردان هزینه شده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مواردی نیز این منابع به عنوان سرمایه در اختیار افرادی خاص انباشت و برای امور کاملاً غیرضروری صرف شده است.

وی با اشاره به اقدامات خانه ملت در این زمینه گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم بر اساس همین بررسی ها و ارزیابی ها، ضمن تأکید بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تأمین مطلوب کالاهای اساسی مورد نیاز آنها، خواستار جلوگیری سریع از این انحراف فاحش صورت گرفته در دولت قبلی در خصوص ارز ترجیحی هستند.

اسماعیلی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص حذف دلار جهانگیری از چرخه اقتصادی کشور تأکید کرد: اگر بنا بر حذف این نوع ارز یارانه‌ای نیز باشد باید به نحوی تدبیر و عمل شود که بار و فشار مضاعفی به لحاظ اقتصادی و معیشتی بر اقشار آسیب پذیر وارد نشود و نمایندگان مجلس نیز به صورت جدی پیگیر تحقق این موضوع هستند.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha