۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
رشد حجم اقتصاد دیجیتال ویتنام به ۲۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰
بر اساس گزارش e-Conomy SEA ۲۰۲۱؛

رشد حجم اقتصاد دیجیتال ویتنام به ۲۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰

اقتصاد اینترنتی ویتنام می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۲۲۰ میلیارد دلار در حجم ناخالص کالا (GMV) رسیده و پس از اندونزی در رتبه دوم آسیای جنوب شرقی قرار گیرد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان e-Conomy SEA ۲۰۲۱، از زمان شیوع مجدد کرونا در ویتنام طی نیمه اول سال جاری میلادی، این کشور موفق به افزایش دستکم ۸ میلیون مشتری خریدهای دیجیتال شده که بیش از نیمی از آنها ساکن مناطق دور از دسترس مترو شهری هستند.

شایان ذکر است، ۹۹ درصد از این مصرف‌کنندگان جدید تمایل خود را برای ادامه استفاده از خدمات آنلاین پس از همه‌گیری اعلام کردند که نشان از پذیرش بسیار بالایی از خدمات دیجیتال و محصولات کاربران در ویتنام دارد.

در این گزارش اشاره شده است که اقتصاد اینترنتی ویتنام می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۲۲۰ میلیارد دلار در حجم ناخالص کالا (GMV) رسیده و پس از اندونزی در رتبه دوم آسیای جنوب شرقی قرار گیرد.

این سازمان تاکید کرد که این امر در شرایط کاهش بازار سفرهای آنلاین مورد استقبال قرار می گیرد و در صورت حفظ این رشد، انتظار می رود GMV ویتنام تا سال ۲۰۲۵ به ۵۷ میلیارد دلار برسد.

لازم به ذکر است، تحقیقات انجام شده مشترک توسط گوگل و تماسک حاکی از رشد دو برابری اقتصاد اینترنتی منطقه جنوب شرق آسیا و افزایش آن به ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی است که برآورد انجام شده در تحقیقات اخیر رقمی بیش از تحقیقات مشابه در سال قبل را نشان می دهد که در آن، رشد اقتصاد اینترنت این منطقه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد شده بود. 

تحقیقات اخیر نشان می دهند تجارت الکترونیک به ویژه در بخش های سفر، رسانه، حمل و نقل و مواد غذایی در آسیای جنوب شرقی با افزایش ۴۹ درصدی به رقم ۱۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

همچنین گفته می شود در زمان شیوع کرونا طی دو سال گذشته، تنها در دو کشور تایلند و فیلیپین، بیش از ۶۰ میلیون کاربر اینترنتی افزوده شده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهند که دو غول فروشگاهی بزرگ اینترنتی آسیا یعنی علی بابا و لازادا موفق به افزایش ۶۲ درصدی فروش خود شده اند و پیش بینی ها نشان می دهند که میزان فروش اینترنتی تا سال ۲۰۲۵ به بیش ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. 

کد خبر: ۱۱۷٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha