۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
رشد اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵
نتایج تحقیقات گوگل نشان داد؛

رشد اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵

تحقیقات انجام شده مشترک توسط گوگل و تماسک حاکی از رشد دو برابری اقتصاد اینترنتی منطقه جنوب شرق آسیا و افزایش آن به ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

به گزارش بازار، تحقیقات انجام شده مشترک توسط گوگل و تماسک حاکی از رشد دو برابری اقتصاد اینترنتی منطقه جنوب شرق آسیا و افزایش آن به ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی است که برآورد انجام شده در تحقیقات اخیر رقمی بیش از تحقیقات مشابه در سال قبل را نشان می دهد که در آن، رشد اقتصاد اینترنت این منطقه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد شده بود. 

تحقیقات اخیر نشان می دهند تجارت الکترونیک به ویژه در بخش های سفر، رسانه، حمل و نقل و مواد غذایی در آسیای جنوب شرقی با افزایش ۴۹ درصدی به رقم ۱۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

همچنین گفته می شود در زمان شیوع کرونا طی دو سال گذشته، تنها در دو کشور تایلند و فیلیپین، بیش از ۶۰ میلیون کاربر اینترنتی افزوده شده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهند که دو غول فروشگاهی بزرگ اینترنتی آسیا یعنی علی بابا و لازادا موفق به افزایش ۶۲ درصدی فروش خود شده اند و پیش بینی ها نشان می دهند که میزان فروش اینترنتی تا سال ۲۰۲۵ به بیش ۳۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت.

 معاملات شرکت‌های اینترنتی در آسیای جنوب شرقی در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد دلار بوده است که این منطقه را در مسیر پیشی گرفتن از سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارد دلاری در کل سال ۲۰۲۰ قرار می‌دهد. برخی از ارزشمندترین استارت‌آپ‌های فناوری منطقه از جمله Grab Holdings, Inc. و GoTo در حال آماده شدن برای عرضه عمومی سهام خود به منظور افزایش سرمایه یا اجازه به سرمایه گذاران اولیه برای کسب درآمد از دارایی های این شرکت ها است.

در حال حاضر، اندونزی بزرگترین اقتصاد دیجیتال منطقه است که بر اساس برآوردهای انجام شده، میزان فروش اینترنتی در این کشور، احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ دو برابر شده و به ۱۴۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha