۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار بازگشت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار بازگشت

بازار رمز ارزها در روز ۲۵ آبان کاهش قیمت را تجربه کرد به طوریکه بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار بازگشت و اتریوم با قیمت ۴۳۰۰ دلار مبادله شد.

بازار،گروه بین الملل: به گزارش کوین دسک در روز ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ ارزش رمزارزها در بازار جهانی کاهش پیدا کرد. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی  به ۶۰ هزار و ۸۸۸ دلار رسید که بالغ بر ۷ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش پیدا کرد. در این روز قیمت هر اتریوم برابر با ۴۳۳۵ دلار بود که ۷.۷۵ درصد از روز قبل از آن کمتر بود. ارزش دوج کوین هم در این روز بالغ بر ۶.۵ درصد تنزل یافت و به ۲۴ سنت رسید.

افت قیمت رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاد که امارها از رشد ۴۰ درصدی ارزش هر بیت کوین در فصل سوم سال جاری خبر داده است. اما از ابتدای هفته جاری کاهش قیمت در بازار شروع شده است و این سوال را ایجاد کرد که آیا می توان انتظار تداوم افزایش تقاضا برای نفت در این کشور را داشت؟

مطالعات نشان داده است با وجود کاهش قیمت بیت کوین در بزار جهانی همچنان تقاضا برای ان بالا است و سرمایه گذاران این افت ارزش را به منزله فرصتی برای خرید تعداد بیشتری بیت کوین و کسب سود بیشتر ارزیابی کرده اند ولی تحلیل های فنی در بازار رمز ارزها نشان می دهد در میان مدت قیمت هر بیت کوین در بازار در بازه ۵۷ هزار تا ۶۰ هزار دلار خواهد بود که با پیش بینی های قبلی فاصله زیادی دارد.

الکس کوپتیسکویچ تحلیل گر بازار رمز ارزها در مصاحبه با وب سایت کوین دسک گفت: «با وجود اینکه بازار رمز ارزها در وضعت رشد قرار دارد و تقاضا برای آن بالا است ولی نگرانی های زیادی در مورد احتمال شروع فاز کاهشی قیمت در این بازار وجود دارد و سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند در این شرایط احتنمال زیان دیدن بسیار بالا است.»

آمارزها نشان می دهد در هفت روز گذشته ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین ۹۸ میلیون دلار افزایش یافته است در حالیکه نرخ رشد ارزش سرمایه در هفته پیش از آن برابر با ۹۵ میلیون دلار بوده است. این آمار نشان می دهد روند سرمایه گذاری در بازار همچنان مثبت است که خبر بسیار خوبی است ولی نمی توان به تداوم این وضعیت در صورت تداوم روند کاهشی قیمت اعتماد داشت.

اما دلیل این کاهش شدید در قیمت رمزارزها امضای طرح توسعه زیر ساختی توسط رییس جمهوری امریکا بعد از تصویب بودجه آن در سنا بود. بر مبنای این طرح تمامی شرکتهایی که در زمینه مبادله رمز ارزها فعالیت می کنند باید اطلاعات مربوط به مبادلات خود را در اختیار دولت قرار دهند و فرم های مالیاتی را به صورت دوره ای ارایه دهند. اجرای این طرح به معنای اجرایی شدن اولین گام قانونمند سازی بازار رمز ارزها است که می تواند مشکلات زیادی را برای فعالان در این صنعت ایجاد کند.

در کشورهای دیگر هم طرح قانونمند سازی بازار رمز ارزها در جریان است و دولتها تلاش می کنند تا نظارت خود را بر این بازار افزایش دهند. از یک طرف تاثیر این بازار روی عملکرد بازار پول در کشورها نگران کننده است و از طرف دیگر تاثیر آن روی الودگی های زیست محیطی و حجم بالای اترژی فسیلی استفاده شده در جریان استخراج و مبادله رمز ارزها.

حال باید دید در هفته های اتی بازار تحت تاثیر سیاست اجرا شده در امریکا چه تغییری خواهد کرد و آیا افتی دوباره در بازار رمز ارزها ایجاد خواهد شد یا خیر.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha