۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
اجرایی شدن مسدودی موجودی حساب‌های صادرکننده به میزان کسری چک
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد

اجرایی شدن مسدودی موجودی حساب‌های صادرکننده به میزان کسری چک

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: از این پس مسدود نمودن موجودی حساب های صادرکننده به میزان کسری چک از سوی بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش بازار، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با آخرین برنامه ها و مذاکرات کمیسیون اصل۹۰ مجلس اظهار کرد:جلسه ای ناظر بر حضور رئیس بانک مرکزی در کمیسیون بود. با توجه به اینکه قانون جدید چک در سال گذشته با پیگیری کمیسیون اصل۹۰ در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، اما برخی مشکلات در حوزه اجرا مردم را دچار مشکل کرده بود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی متعهد شد موارد مطرح شده در جلسه تا پایان دی ماه اجرایی و عملیاتی کند و موضوع دیگر ارسال پیامکِ تایید ثبت اطلاعات برگه چک به گیرنده آن بود.

یکی از مشکلات اساسی این بود که گیرنده نمی دانست آیا صادر کننده اطلاعات را در سامانه ثبت کرده است یا خیر و مقرر شد پیامکی برای پیشگیری از عدم ثبت اطلاعات چک ارسال شود و بانک مرکزی تا پایان سال این مورد را در دستور کار قرار خواهد داد.

خضریان اضافه کرد: بانک هایی که در این زمینه همکاری نکنند توسط کمیسیون اصل ۹۰ مواخذه خواهند شد و یا از سوی بانک مرکزی چنین مواردی به ما گزارش می شود.

این نماینده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اطلاع رسانی برای عموم مردم و نیز کارکنان شبکه بانکی در حوزه چک را الزامی دانست و تاکید کرد: کمیسیون این موضوع را به صداوسیما ابلاع خواهد کرد و حتی در پشت برگه های چک نیز می توان آموزش عمومی را صورت داد.

از این پس مسدود نمودن موجودی حساب های صادرکننده به میزان کسری چک از سوی بانک مرکزی اجرایی خواهد شد و بانک مرکزی تعهد داده است تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ این تکلیف قانونی را عملیاتی کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha