۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
جلب اعتماد مردم لازمه تغییر مسیر بورس است | عدم حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاران
کارشناس بازار سرمایه:

جلب اعتماد مردم لازمه تغییر مسیر بورس است | عدم حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاران

لرستان- کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتماد مردم نسبت به بازار بورس از بین رفته و تا این اعتماد ترمیم نشود نمی‌توان بازار را رونق بخشید.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سهامداران به رفتارهای حاکمیتی یعنی مدیران و سیاست گذاران بورس، بی‌اعتماد شده‌اند؛ واقعیت این است ورود آقای «خاندوزی» در وزارت اقتصاد امید بسیار زیادی را ایجاد کرد چون فرد متبحری است اما در حوزه بازار سرمایه با توجه به نااطمینانی‌هایی که وجود دارد انتظار می رفت که وی هوشمندانه تر برخورد کند که متاسفانه عمل نکرده است.

وی افزود: بخشی از شرایط فعلی به عدم اعتمادی که سهامداران به تیم آقای خاندوزی و مدیران فعلی بازار سرمایه ارتباط دارند برمی‌گردد که سازمان سرمایه باید برای آن فکری بکند؛ اتفاق دوم که این بازار را تحت تأثیر قرار داده این است که بانک‌ها به عنوان کسانی که باید حامی سهامداران و بازار سرمایه باشند در حال حاضر در بازار سرمایه نقشی ایفا نمی‌کنند و به نوعی خود را کنار کشیده اند که نقدینگی بازار را کاهش می‌دهند و این اتفاق بدی است.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: گمان نمی‌کنم این روند منفی بازار ادامه‌دار باشد چون به تیم خاندوزی و مدیران بازار بورس خوشبین هستم و امیدوارم مسائل قبلی را تکرار نکنند ولی مسئله اصلی اعتماد سهامداران است که از بین رفته و در حال حاضر وضعیت روشن نیست و اگر جذب اعتماد کنند می‌توانند مسیر بازار را عوض کنند.

وی خاطرنشان کرد: متغیر مهمی که به نظرم بازار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد بودجه ۱۴۰۱ است که بسیاری از موارد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ تا یک ماه آینده این وضعیت بلاتکلیفی بازار سرمایه ادامه دارد؛ بعد از تأمین بودجه، وضعیت مشخص می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در بازار ارز هم نااطمینانی زیادی وجود دارد، در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای نیست که شاهد خروج سرمایه از بازار سرمایه به سمت بازار ارز باشیم.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha