۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
۱۰۰ درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۱۰۰ درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان از افزایش نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری و روستای این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری کردستان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه شبکه گازرسانی در استان کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان برای تامین و توزیع گاز طبیعی و علاوه بر خطوط انتقال فشار قوی، بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرها، روستاها و محورهای صنعتی اجراء شده است و ۶۳۵ ایستگاه تقلیل فشار وظیفه توزیع گاز طبیعی را به عهده دارند .

وی به نصب بیش از ۲۸۰ هزار علمک در سطح استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶.۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان عنوان کرد: در مجموع ۹۸ درصد از جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی بهره مندند و تعداد صنایع تحت پوشش گاز طبیعی ۲۱۳۳ مورد است که پر مصرف ترین آن ها نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج با مصرف بیش از چهار میلیون متر مکعب در روز است.

وی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در ادارات و سازمان های دولتی به ویژه در فصل سرما، اظهار کرد: با توسعه خطوط گازرسانی در کشور و استان کردستان و افزایش تعداد مشترکین بدون تغییر آرایش در تولید و توزیع گاز طبیعی نیاز است مصرف ادارات، نهادهای نظامی و انتظامی استان کردستان بهینه و منطقی شود  .

فعله گری از آمادگی شرکت گاز استان کردستان برای عبور از فصل زمستان خبر داد و اضافه کرد: تمام زیرساخت ها و تاسیسات این شرکت برای توزیع گاز طبیعی انتقالی از طریق مناطق عملیات انتقال گاز به طور ۱۰۰ درصد در حالت فعالیت بوده و فقط با توجه به در اولویت بودن تامین گازطبیعی منازل مسکونی بایدی ادارات دولتی نهادهای نظامی و انتظامی با توجه به بخشنامه دولت ۱۰ درصد از مصارف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند.

وی با بیان اینکه  تیم پایش انرژی شرکت گاز استان کردستان برای بررسی وضعیت موتور خانه ها و مصرف گاز ادارات دولتی بازدید بعمل می آوررند، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

فعله گری در مورد صنایع و واحدهای تولیدی عمده گفت: از تعداد ۷۲۷ واحد صنعتی پر مصرف متاسفانه فقط ۴۲۴ مورد مجهز به سیستم دوگانه سوز بوده و از این تعداد نیز صرفا ۱۵۹ واحد سوخت دوم دارند در حالیکه این شرکت مکاتبات مورد نیاز با سازمان های ذیربط برای بررسی این موارد را انجام داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان توضیحات خود همکاری استانداری و مدیران کل را خواستار شد و اظهار کرد: بدون همکاری و مساعدت کلیه دستگاه های اجرایی، نهادهای نظامی و انتظامی و مشترکین جزء عبور از فصل سرما محقق نخواهد شد و تنها در سایه همدلی و همکاری همه جانبه زمستان را پشت سر خواهیم گذاشت .

کد خبر: ۱۱۷٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha