۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
تسهیلات «کشاورز کارت» امسال ۲ برابر سال قبل| معوقات پارسال را پرداخت و وام جدید دریافت کنید
مدیر عامل بنیاد گندمکاران در گفتگو با بازار خبر داد

تسهیلات «کشاورز کارت» امسال ۲ برابر سال قبل| معوقات پارسال را پرداخت و وام جدید دریافت کنید

ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با مدیر عامل بانک کشاورزی کشور، کشاورزان با پرداخت معوقه سال قبل کشاورز کارت خود، امسال دو برابر مبلغ پرداخت شده را دریافت می کنند.

بازار؛ گروه کشاورزی: علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور در خصوص اعطای کشاورز کارت در سال جاری به گندمکاران کشور به خبرنگار «بازار» گفت: ارائه کشاورز کارت به کشاورزان کشور الان ابلاغ شده است منتها مساله ای که سال قبل ایجاد شد این بود که به دلیل خشکسالی رخ داده کشاورزانی که از این کارتها استفاده کردند نتوانستند آن را پرداخت کنند؛ یعنی غالب کشاورزان نتوانستند منابعی که از محل «کشاورز کارت» گرفتند را پرداخت کنند.

گندمکاران با پرداخت معوقات کشاورز کارت سال قبل خود ۲ برابر مبلغ پرداختی تسهیلات بگیرند
ایمانی گفت: امسال با مدیر عامل بانک کشاورزی کشور توافق کردیم و بر این اساس کشاورزان با پرداخت معوقه سال قبل، مجددا دو برابر مبلغ پرداخت شده، این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در خصوص شرایط منابع کشاورز کارت نیز گفت: تسهیلاتی که از طریق کشاورز کارت به کشاورزان و به طور خاص به گندمکاران برای تامین نهاده های تولید اعطا می شود تسهیلاتی ۱۲ درصدی است.

وی خاطر نشان کرد: درست است که تسهیلات کشاورز کارت به نوعی نسبت به بسیاری از تسهیلات دیگر ارزان تر است، با این وجود چون کشاورزان سال قبل خسارت بسیاری را متحمل شدند متاسفانه نتوانستند منابع دریافتی از این طریق را به موقع پرداخت کنند.

به ازای هر هکتار ۴ میلیون تومان تسهیلات به گندمکاران داده می شود
ایمانی در پاسخ به این سوال که میزان تسهیلات پرداختی از طریق کشاورز کارت امسال چه مقدار است، گفت: همانطور که می دانید سال گذشته به ازای هر هکتار ۲ میلیون تومان و تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به گندمکاران داده شد. امسال این مبلغ به دو برابر افزایش یافته است؛ یعنی به ازای هر هکتار ۴ میلیون تومان و تا سقف ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

گفتنی است سال گذشته برای تامین انواع نهاده های تولید مانند کود و سم، به صورت خاص برای تولید محصولات استراتژیکی همچون گندم تسهیلاتی در قالب «کشاورز کارت» به کشاورزان داده شد که امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      دقیق متوجه نشدم