۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
قانون جدید چک به خوبی اجرا نشده است
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

قانون جدید چک به خوبی اجرا نشده است

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رییس کل بانک مرکزی در جلسه این کمیسیون بر اجرای قانون و رفع مشکلات زیرساختی چک تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس امروز پس از جلسه این کمیسیون با رئیس و معاونان بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه قانون چک در دوره گذشته از سوی بانک مرکزی به خوبی اجرا نشده بود و در این زمینه شکایت زیادی از سوی برخی مردم و دستگاه‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده بود در جلساتی که با مسئولین پیشین داشتیم قول داده بودند که این امر به خوبی انجام شود، ولی متاسفانه به دلیل وجود مشکلات زیرساختی این کار صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ امروز برای حل این مشکلات و نیز مشکلات اخیر قانون چک از رئیس و معاونان بانک مرکزی در دوره جدید برای ارائه گزارش و بررسی مشکلات دعوت به عمل آورد.

خضریان گفت: یکی از مشکلاتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تسهیل ثبت و تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد از طریق پیامک، خودپردازها و دستگاه‌های کارت خوان بود.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون تاکید داشتند که این امر از طریق اینترنت بانک، ‌موبایل بانک و پیامک‌های بانکی انجام و امکان ثبت، تایید و انتقال چک از طریق پیامک، خودپرداز و دستگاه‌های کارت خوان برای مردم فراهم شود و رئیس کل بانک مرکزی قول داد در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: ایجاد امکان صدور برگه چک بابت تضمین و وثیقه، ارسال پیامک تایید، ثبت اطلاعات برگه چک برای گیرنده پس از ثبت اطلاعات آن در سامانه صیاد، پیشگیری از شتاب زدگی در اجرای تکالیف باقی مانده مانند تعیین سقف اعتباری، اطلاع رسانی و آموزش برای مردم و کارکنان شبکه بانکی جهت آشنایی با قانون چک و همچنین شناسایی و برخورد با عاملان رفع سوء اثر غیر قانونی از دیگر موضوعات امروز جلسه امروز بود.

وی گفت: مسئولین بانک مرکزی قول دادند که شرایط را برای تسهیل اجرای قانون چک و حل مشکلات ناشی از آن فراهم کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha